plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۹
کد مطلب : ۱۳۵۶۰
در نشست مشترک با حضور وزیر صمت

استاندار اصفهان: حل مشکلات واحدهای تولیدی ضرورت است

وزیر صمت: ۱۰۰ هزار میلیارد تومان طرح به بازار سرمایه معرفی کرده ایم
دکتر رضایی در جلسه مشترک با حضور وزیر صنعت گفت: استان اصفهان با حدود ۱۰ هزار واحد تولیدی یکی از استان‌های تاثیرگذار در صنعت، تولید و اقتصاد کشور است که درخواست ما حل مشکلات فراروی این واحدهاست.
استاندار اصفهان: حل مشکلات واحدهای تولیدی ضرورت است
به گزارش ایصال نیوز، عباس رضایی روز پنجشنبه در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان اصفهان با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در سالن جلسات استانداری افزود: فعالان اقتصادی هریک چهره‌های بی‌بدیل هستند که عنایات و توجهات لازم را به افزایش تولید در کشور دارند.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه واحدهای اقتصادی با مشکلات متعددی مواجه هستند، اظهار کرد: فولاد مبارکه موظف است تولیدات خود را در بورس ارائه کند از این رو درخواست ما رفع مشکلات این واحدهای مهم تولیدی است.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون حدود ۱۰۰ میلیارد تومان فولاد مبارکه به واحدهای صنعتی در راستای کمک‌های مومنانه کرونا کمک کردند.

در این جلسه واحدهای صاحبان برخی از واحدهای تولیدی و صنعتی با حضور علیرضا رزم حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت، معاونان وی مشکلات خود را بیان کردند.

اصفهان با بیش از پنج میلیون نفر جمعیت، بیش از ۹ هزار واحد تولیدی کوچک و بزرگ با سرمایه ۲۲۱ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۲۶۳ هزار نفر، حدود ۸۴۰ معدن در حال بهره برداری با سرمایه گذاری بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال و حدود ۱۸۰ هزار واحد صنفی صنعتی‌ترین استان کشور بشمار می‌آید. سهم اصفهان در صنعت کشور را ۱۱ درصد، سرمایه گذاری ۱۰ درصد و اشتغال صنعتی هشت درصد و رتبه اصفهان در طرح‌های نیمه تمام صنعتی و تعداد معادن اول و از نظر ذخایر معدنی دوم است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در سفری ۲ روزه به اصفهان علاوه بر حضور در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و نشست با فعالان اقتصادی استان و مجمع نمایندگان استان از فولاد مبارکه و گروه صنعتی انتخاب بازدید داشت.

 علیرضا رزم حسینی روز پنجشنبه پس از بازدید از طرح‌های توسعه شرکت فولاد مبارکه در جمع مدیران این شرکت، یکی از برنامه‌های جدید این وزارتخانه را تامین نقدینگی بازار سرمایه اعلام کرد و افزود: برنامه وزارت صمت برای ساماندهی و جمع‌آوری بخشی از نقدینگی سرگردان کشور این است که بیش از یکصد هزار میلیارد تومان طرح کامل اقتصادی و کارآمد از جمله طرح یک میلیارد دلاری فولاد مبارکه یا ۳۰ هزار میلیارد ریالی و دیگر بخش‌ها از جمله صنعت خودرو، فلزات رنگی، نساجی و لوازم خانگی را برای جذب مالی در بازار سرمایه، تهیه کرده است.

وی ادامه داد: این برنامه‌ها که می‌تواند رشد اقتصادی و اشتغال را در جامعه افزایش دهد یکی از برنامه‌های جدی این وزارتخانه محسوب می‌شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: امروز میزان نقدینگی در بازار به سه میلیون و ۴۰۰ هزار میلیارد تومان رسیده و پول‌های سرگردان در بازارهای غیرکارآمد در حال چرخش است لذا وظیفه دولت و سیاستگذاران عرصه پول و ارز این است که این نقدینگی را به سمت افزایش تولید و برنامه‌های تولیدمحور سوق دهند. وی اضافه کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت بدنبال رفع قوانین مُزاحم و بورکراسی زائد اداری است و در این راه تلاش خواهد کرد و امیدواریم سایر وزارتخانه‌ها را نیز در این راه همراه خود کنیم تا مسیر کار را برای مجاهدان اقتصادی و کارآفرینان هموارتر سازیم.

رزم حسینی گفت: امروز همه فعالان اقتصادی و کارآفرینان موظفند با توجه به ثروت‌های عظیم خدادادی کشور در جهت ارتقاء سطح اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی مردم بکوشند. وی بیان کرد: ملت ایران دشمنان زیادی دارد و تحریم‌های فراوانی علیه این کشور اعمال شده است اما مردم ما در سال‌های گذشته بخوبی توانستند مقاومت کنند.

وی اظهار داشت: اگر فولاد، پتروشیمی و صنایع وابسته وجود نداشت امکان تحمل تحریم‌ها نبود و فولاد تنها صنعتی است که همزمان با کاهش فروش نفت، بار تامین کالاهای اساسی و ضروری را بر عهده گرفت.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: ۹۸۰ میلیارد تومان منابع بانکی در سال گذشته نصیب۱۰ درصد از آحاد جامعه ‌شد که این به مفهوم توزیع ناعادلانه ثروت در کشور است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان‌اینکه با وجود گرانی، کالا به فور در همه جای کشور وجود دارد، گفت: مبارزه با کرونا هزینه بسیاری را به دولت تحمیل کرد اما برغم تحریم و شیوع کرونا موفق شدیم عزت خود را حفظ کنیم و روی پای خودمان بایستیم و طرح‌های توسعه را نیز شروع کنیم.

وی تصریح کرد: برای رسیدن به توسعه متوازن باید مسوولیت‌های اجتماعی داوطلبانه را به شرکت‌های کارآمد ارائه دهیم تا دیگر افراد بیکار و فقیر در کشور وجود نداشته باشد.

رزم حسینی خاطرنشان کرد: فولاد مبارکه می‌تواند بعنوان محور توسعه استان اصفهان قرار گیرد و با برنامه مدیران و پیوست اجتماعی اینگونه شرکت‌های بزرگ که شرکت‌های کوچک و شغل‌های خُرد را تقویت می‌کنند، شاخص‌های امنیتی در کشور نیز بهبود پیدا خواهد کرد.

وی تاکید کرد: امروز وزارت صمت آمادگی کامل دارد در صورت وجود همدلی بین مسوولان اصفهان، صنعت، معدن و تجار کشور را در جهت توسعه پایدار و متوازن این استان بسیج کند.

وزیر صمت با بیان اینکه اصفهان بعنوان استانی سرآمد و صنعتی، سهم مهمی در تولید کشور دارد، اظهار داشت: این اقدام تحمیلی نیست بلکه داوطلبانه است و باید خیران توسعه را در استان و کشور احیا و راه‌اندازی کنیم.

رزم حسینی همچنین خاطرنشان کرد: در ۲ ماه گذشته هیچ بخشنامه شبانه‌ای در وزارت صنعت، معدن و تجارت صادر نشده است بلکه از اینگونه اقدامات نیز جلوگیری شده است. وزیر صمت اظهار داشت: بانک مرکزی امروز همراه با تجارت و صنعت و تولید کشور است و حرکت‌های اخیر در راستای صادرات و واردات کالاهای ضروری و مواد اولیه از اهمیت ویژه ای برخوردار است و امروز صادرکننده بجای اینکه در دادگاه پرونده قضایی پیدا کند در جهت تامین کالای ضروری و مواد اولیه کارخانجات گام برمی‌دارد.

وی گفت: این تصمیم شجاعانه رییس جمهوری در چند هفته گذشته بود که آثار آن را بخوبی می‌توان مشاهده کرد که از هشت میلیون و ۴۰۰ هزار تُن کالای رسوب شده در گمرکات کشور تاکنون نزدیک به پنج میلیون تُن آن ترخیص شده و بقیه نیز بطور مرتب هم در حال ترخیص است.

رزم حسینی تصریح کرد: کشوز ما فرصت‌های طلایی برای آبادانی دارد و در صورتی که همه ما دست به دست هم دهیم کشوری متکی به خود و دارای استقلال و آزادی و نمونه در منطقه خواهیم داشت.

انتهای پیام/*
۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما