plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰
کد مطلب : ۱۳۵۱۰

ائتلاف سیاسی مادورو پیروز انتخابات مجلس شد

شمارش 80 درصد از آراء انتخابات پارلمانی ونزوئلا حکایت از پیروزی ائتلاف سیاسی رئیس‌جمهور این کشور دارد.
ائتلاف سیاسی مادورو پیروز انتخابات مجلس شد
به گزارش ایصال نیوز، نتایج اولیه انتخابات پارلمانی روز ششم دسامبر (۱۶ آذرماه) ونزوئلا حاکی از آن است که حزب «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا موسوم به حزب «سوسیالیست متحد ونزوئلا» و احزاب متحد رئیس‌جمهور این کشور موفق به کسب ۶۷ درصد از کرسی‌های پارلمانی شدند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس در این خصوص گزارش کرد، «ایندیرا آلفونزو» رئیس شورای انتخابات ملی ونزوئلا اعلام کرد که حزب حزب سوسیالیست متحد مادورو و احزاب متحد با رئیس‌جمهور ونزوئلا موفق شدند ۶۷ درصد از کرسی‌های پارلمان را به خود اختصاص دهند.

بنا بر گفته این مقام ارشد انتخاباتی ونزوئلا، ائتلاف مخالفان ونزوئلا تنها تنوانستند ۱۸ درصد از کرسی‌های پارلمان را در انتخابات روز گذشته به دست آورند. حدود ۲۱ میلیون فرد واجد شرایط رأی‌ دهی در انتخابات روز یکشنبه ۶ دسامبر (۱۶ آذرماه) برای تعیین سرنوشت ۲۷۷ کرسی پارلمان ونزوئلا که قرار است در بین بازه زمانی ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۶ هدایت پارلمان را برعهده داشته باشند، ثبت‌نام کرده‌ بودند.

«خوان گوایدو» رهبر مخالفان و رئیس‌جمهور خودخوانده ونزوئلا که در صدد کاهش اعتبار این انتخابات پارلمانی بود، آن را بایکوت کرد. با اینحال، مادورو اوایل روز یکشنبه به وقت محلی رأی داد و از تمامی نیروهای سیاسی درخواست کرد تا پس از انتخابات در گفت‌وگوی ملی فراگیر شرکت کنند.

رئیس‌جمهور ونزوئلا پس از اعلام نتایج اولیه انتخابات پارلمانی کشورش در یک سخنرانی که از تلویزیون ملی این کشور پخش می‌شد، گفت: «ما مجمع ملی را با اکثریت آراء مردم ونزوئلا احیا کردیم. قطعاً این یک پیروزی بزرگ برای دموکراسی است».

پیش از برگزاری انتخابات، مادورو تأکید کرده بود که اگر در انتخابات پارلمانی، نیروهای مخالفِ دولت، انتخابات را ببرند از ریاست جمهوری کنار خواهد رفت.

گفتنی است، مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا بامداد امروز دوشنبه (به وقت ایران) با انتشار پیامی در صفحه توئیتر با اشاره به انتخابات پارلمانی ونزوئلا که پس از ماه‌ها تلاش و چالش سرانجام دیروز برگزار گردید، مدعی شد: «تقلب در انتخابات ونزوئلا از پیش صورت گرفته است و نتایج اعلامی توسط حکومت غیر قانونی مادورو بر خواسته مردم ونزوئلا تأثیر نمی‌گذارد».
 
انتهای پیام/*
۱
مرجع : فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما