plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۷ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۰
کد مطلب : ۱۳۳۷۲

آمریکا از هفته آینده تحویل واکسن کرونا را آغاز می کند

رئیس جمهور آمریکا گفت که تحویل واکسن کرونا از هفته آینده آغاز خواهد شد و کادر درمانی و سالخوردگان در اولویت هستند. این واکسن تولید مشترک شرکت آلمانی «بیوان تک» و شرکت آمریکایی فایزر است.
آمریکا از هفته آینده تحویل واکسن کرونا را آغاز می کند
به گزارش ایصال نیوز، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا بامداد جمعه اعلام کرد که تحویل واکسن کرونا از هفته بعد و هفته بعد از آن آغاز خواهد شد.

ترامپ که به مناسبت عید شکرگزاری مسیحیان و به صورت مجازی برای نیروهای آمریکایی در خارج این کشور صحبت می‌کرد، افزود که واکسن کرونا ابتدا به کارکنان بخش درمان و افراد سالخورده ارسال خواهد شد.

لازم به ذکر است پیش از این اعلام شده بود که سازمان غذا و داروی آمریکا درخواست اجازه استفاده اضطراری واکسن توسعه یافته تولید مشترک شرکت آلمانی «بیوان تک» و شرکت آمریکایی فایزر را دریافت کرده است.

بر اساس این گزارش، بیوان تک و فایزر درخواست استفاده اضطراری از واکسن بالقوه کووید ۱۹ را به سازمان غذا و داروی آمریکا ارائه کردند.

آلبرت بورلا مدیر ارشد اجرایی فایزر در ویدئویی گفت: درخواست استفاده اضطراری از واکسن بالقوه ای که توسعه دادیم، اکنون به سازمان غذا و دارو آمریکا رسیده است.

این یک روز تاریخی برای علم و بشریت است. ما با سرعتی خارق العاده برنامه توسعه واکسن را پیش بردیم و تمرکز اصلی ما روی ایمنی بود.

طبق اطلاعاتی که شرکت بیوان تک منتشر کرده، انتظار می‌رود این واکسن احتمالاً از اواسط تا آخر دسامبر برای گروه‌هایی که در معرض خطر بالا قرار دارند، تزریق شود. 

گفتنی است، اوگور شاهین مدیر ارشد شرکت بیوان تک و برنده جائزة المصطفی(ص) در توسعه این واکسن نقشی بسیار تأثیرگذار داشته است. او مسلمان و متولد ترکیه است و اکنون سالهاست ساکن آلمان است.

او آبان ماه سال گذشته در تهران بعنوان محقق برجسته برنده جائزه المصطفی(ص) شد.

اوگور شاهین و همسرش اوزلم توره‌چی زوج پزشک ترکیه‌ای، موسسان شرکت آلمانی بیوان‌تک هستند.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما