کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دیگو مارادونا اسطوره فوتبال جهان درگذشت

یورونیوز , 6 آذر 1399 ساعت 6:25

دیگو مارادونا، اسطوره آرژانتینی فوتبال جهان روز چهارشنبه در سن ۶۰ سالگی در حومه بوئنوس آیرس، پایتخت آرژانتین درگذشت. او متولد حلبی آبادهای بوینس آیرس و بیش از ۴ دهه محبوب دل میلیون‌ها هوادار فوتبال در جهان بود.


به گزارش ایصال نیوز، سخنگوی دیگو مارادونا ضمن تائید خبر مرگ او گفت که بازیکن سابق تیم ملی آرژانتین به دنبال سکته قلبی درگذشت.

دیگو مارادونا دو هفته پیش به دنبال عمل جراحی مغز از بیمارستانی در بوئنوس آیرس مرخص شده بود.

«دیگو آرماندو مارادونا» در سال ۱۹۸۶ موفق شد به همراه تیم ملی فوتبال آرژانتین قهرمان مسابقات جام جهانی در مکزیک شود. از او به عنوان یکی از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال جهان یاد می شود.

دفتر رئیس جمهوری آرژانتین روز چهارشنبه به دنبال انتشار خبر مرگ دیگو مارادونا اعلام کرد که سه روز عزای عمومی در این کشور اعلام خواهد شد.

باشگاه فوتبال ناپولی در ایتالیا که دوران طلایی خود را با دیگو مارادونا تجربه کرده بود به دنبال درگذشت او با انتشار پیامی در شبکه های اجتماعی به وی ادای احترام کرد.

وی مارادونا در سال های ۱۹۸۷ و ۱۹۹۰ با باشگاه ناپولی قهرمان «سری آ» شده بود.

مارادونا سه هفته پس از تولد ۶۰ سالگی‌اش در اثرسکته قلبی درگذشت.

نابغه فوتبال جهان، متولد حلبی آبادهای بوینس آیرس بود و هرچند کوتاه قد بود اما بیش از ۴ دهه محبوب دل میلیون‌ها هوادار فوتبال در جهان بود.

ستاره پیشین تیم ملی آرژانتین و باشگاه ناپولی و بارسلونا، بی تردید یکی و یا شاید، از دید برخی، بزرگترین بازیکن تاریخ فوتبال بود.

او در نظرسنجی های معتبر فیفا، در قرن بیستم همواره در جایگاه اول و یا پس از پله، در جای دوم قرار می‌گرفت.

مارادونا توانست با درخشش فرازمینی خود در مکزیک، تیم ملی آرژانتین را قهرمان جام جهانی ۱۹۸۶ کند.

جامی که بسیاری از تحلیلگران فوتبال آنرا «استثنایی» خوانده‌ند.

دیگو برخلاف بسیاری از فوتبالیست‌های هم نسل خود کوتاه قد بود و همواره به گفته بسیاری از مربیان، درگیر اضافه وزن؛ اما استعداد، تکنیک، چابکی، دید قوی و پاس‌های دقیقش به او اجازه می‌داد تا در زمین توپ‌هایی را مهار و کنترل کند که حتی سه دهه بعد و با پیشرفت فوتبال، همچنان استثنایی هستند و قند در دل عاشقان فوتبال آب می‌کنند.

«پسرطلایی» فوتبال آرژانتین را بسیاری «ماهرترین دریبل زن» تمام ادوار تاریخ می‌دانند.

درگذشت دیگو مارادونا، بازیکن سابق تیم ملی فوتبال آرژانتین که با این تیم به قهرمانی جام جهانی ۱۹۸۶ رسیده بود واکنش های زیادی را در دنیای فوتبال و همچنین در برخی موارد در میان شخصیت های سیاسی برانگیخت.

*پله، بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال برزیل که سه بار قهرمانی جام جهانی را تجربه کرده است در صفحه اینستاگرام خود به دیگو مارادونا ادای احترام کرد.

پله نوشت: «چه خبر غم انگیزی! من یک دوست و جهان یک اسطوره را از دست داد.»

وی افزود: «امیدوارم روزی بتوانیم در آسمان با هم بازی کنیم!»

* لیونل مسی، فوتبالیست آرژانتینی از «روزی بسیار غمگین برای آرژانتینی ها و فوتبال» سخن گفت. او در عین حال دیگو مارادونا را «جاودانه» توصیف کرد.

*شهردار ناپل پیشنهاد کرد که نام ورزشگاه سن پائولو در این شهر به «مارادونا» تغییر پیدا کند.

*کریستیانو رونالدو، بازیکن پرتغالی در واکنش به درگذشت دیگو مارادونا در صفحه اینستاگرام خود نوشت: «من به یک دوست و جهان به یک نابغه جاودان بدرود می گوید.»

*آلبرتو فرنانداز، رئیس جمهوری آرژانتین پس از اعلام خبر مرگ دیگو مارادونا در سن ۶۰ سالگی در صفحه توئیتر خود نوشت: «تو ما را به بام جهان بردی. تو ما را خیلی خوشحال کردی. تو از همه بزرگتر بودی. ممنون که وجود داشتی دیگو! جای تو برای همه زندگی خالی خواهد بود.»

انتهای پیام/*


کد مطلب: 13346

آدرس مطلب :
https://www.isalnews.ir/fa/news/13346/دیگو-مارادونا-اسطوره-فوتبال-جهان-درگذشت

ایصال نیوز
  https://www.isalnews.ir