plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۴ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۳
کد مطلب : ۱۳۳۱۸
سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد:

تولید واکسن استنشاقی کرونا به شکل اسپری بینی

تلاش مجامع علمی جهانی برای مهار کووید 19
محقق ارشد سازمان بهداشت جهانی: امروز هیچ واکسن خوراکی برای کووید 19 وجود ندارد. همه آنها تا به امروز به صورت تزریقی می باشند اما چندین واکسن به شکل اسپری بینی در دست توسعه است. رقابت جهانی برای تولید و توزیع هرچه سریعتر واکسن کرونا ادامه دارد.
تولید واکسن استنشاقی کرونا به شکل اسپری بینی
به گزارش ایصال نیوز، سومیا سوامیناتان، محقق ارشد سازمان بهداشت جهانی (WHO) دیروز دوشنبه 23 نوامبر گفت: چندین واکسن کرونا در سراسر جهان در قالب اسپری بینی در دست توسعه هستند.

ویروس‌های کرونا، خانواده بزرگی از‌ ویروس‌ها هستند که می‌توانند حیوانات و انسان‌ها را بیمار کنند.

تعداد زیادی از ویروس‌های کرونا که تاکنون شناخته‌شده‌اند، موجب ابتلا به طیفی از عفونت‎های دستگاه تنفسی در انسانها می‌شوند. که از سرماخوردگی تا ابتلا به بیماری‌های شدیدتری مثل سندروم تنفسی خاورمیانه (مرس-MERS) و سندروم تنفسی حاد (سارس-SARS) متغیر هستند. کرونایی که به تازگی کشف شده است عامل ابتلا به بیماری کووید-19 است.

 میخائیل میشوستین، نخست‌وزیر روسیه نیز در اهمیت واکسن کرونا گفته بود که همه واکسن های کرونای تولید شده در کشور در لیست داروهای حیاتی و اساسی روسیه قرار می گیرند.

گفتنی است هفته پیش نیز اعلام شد، دانشمندان در انگلیس موفق به کشف اسپری بینی برای محافظت از کرونا شدند. در مقاله منتشر شده دانشمندان انگلیسی آمده است: «یک اسپری بینی که می‌تواند به طور موثری در برابر ویروس کووید ۱۹ شما را محافظت کند، در دانشگاه بیرمنگام با استفاده از موادی که قبلاً برای مقابله با ویروس در بدن انسان تأیید شده است به تازگی با کاربرد ۴۸ ساعته مفید ساخته شد.»

همچنین، در آمریکا نیز کارشناسان تیم یوسی سان‌فرانسیسکو در پژوهشی با همکاری یک پروفسور آلمانی که نتایج آن در پلتفرم علمی bioRxiv منتشر شده، اسپری بینی جدیدی را معرفی کرده‌اند که به گفته آن‌ها می‌تواند مانع ابتلا به ویروس کرونا شود. پتر والتر بیوشیمیست آلمانی ساکن برلین نیز در این تیم تحقیقاتی حضور دارد.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : اسپوتنیک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما