کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

جنجال دوباره پرونده فساد جو بایدن در اوکراین

خبرانلاین , 1 آذر 1399 ساعت 9:39

دادگاهی در اوکراین با افشای رسمی نام جو بایدن در یک پرونده فساد اقتصادی، جنجال جدیدی علیه رئیس‌جمهور منتخب آمریکا برپا کرد.


به گزارش ایصال نیوز، در حالی که مناقشات داخلی آمریکا در خصوص نتایج انتخابات ریاست جمهوری همچنان در جریان است، جو بایدن رئیس جمهور منتخب (بر اساس آرای اعلام شده تا این لحظه)، اکنون با مشکلی جدید مواجه شده است. مقامات قضایی در کشور اوکراین پرونده‌ای در خصوص او به جریان انداخته‌اند که در آن بایدن بر اساس اسناد موجود، به فساد گسترده در خاک اوکراین محکوم شده است.

گفتنی است، سال گذشته نیز روسلان ریابوشاپکا، دادستان کل آمریکا در نشستی که از سوی شبکه Nash پخش شد، گفت: بر اساس آنچه که ما مشاهده کرده‌ایم، حدود 15 پرونده قضایی وجود دارد که شرکت بوریسما و یا بایدن و یا دو شخص دیگر به نامهای زلوچفسکی و کورچنکو با آنها مرتبط هستند. اما من نمی توانم بگویم که اینها همه مواردی هستند که ما دیده و شناخته‌ایم و فعالیتها در حوزه حسابرسی و رویه‌های دیگر بازبینی، ادامه دارند.

این دادستان کل اوکراین همچنین وجود هرگونه فشاری از سوی سیاستمدران اوکراین یا کشورهای خارجی علیه خود را رد کرد.

سال گذشته همچنین، دموکراتهای مجلس نمایندگان آمریکا دونالد ترامپ را متهم کرده بودند به این که تلاش کرده تا رئیس جمهور اوکراین برای دست زدن به تحقیقاتی علیه رقیب سیاسی‌اش تحت فشار قرار دهد.

انتهای پیام/*
 


کد مطلب: 13259

آدرس مطلب :
https://www.isalnews.ir/fa/news/13259/جنجال-دوباره-پرونده-فساد-جو-بایدن-اوکراین

ایصال نیوز
  https://www.isalnews.ir