plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۳۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۵
کد مطلب : ۱۳۲۴۹

تداوم تحرکات ارتش آمریکا در مرز سوریه و عراق

یک کاروان نظامی دیگر ارتش آمریکا در ادامه تحرکات نظامی و جابجایی نیروهای این کشور در مرز سوریه و عراق، وارد خاک عراق شد.
تداوم تحرکات ارتش آمریکا در مرز سوریه و عراق
به گززارش ایصال نیوز، منابع محلی سوری خاطرنشان کردند که یک کاروان نظامی ارتش آمریکا متشکل از کامیون و خودروهای زرهی از پایگاههای غیرقانونی این کشور در منطقه «الجزیره» سوریه از طریق گذرگاه غیرقانونی «الولید» در استان الحسکه سوریه، وارد خاک عراق شد.

این منبع محلی در ریف منطقه «الیعربیه» امروز به خبرگزاری سوریه (سانا) گفت: این کاروان از پایگاه آمریکا در فرودگاه نظامی «خراب الجیر» خارج و به سمت گذرگاه الولید در مرز با عراق حرکت کرد.

این چهارمین کاروان نظامیان آمریکایی متشکل از خودروهای زرهی، کامیون و تانکر است که در طول کمتر از یک هفته از سوریه وارد عراق می شود.

نیروهای آمریکایی و گروه موسوم به "نیروهای دمکرات کردستان سوریه" (قسد) همپیمان با آنها، بخش عمده‌ای از میدان‌های نفتی در منطقه الجزیره در سوریه در دو استان الحسکه و دیرالزور را در اختیار دارند.

به گزارش سانا، نیروهای آمریکایی با همدستی «قسد» در طول ماههای گذشته صدها تانکر حامل نفت سرقتی سوریه از منطقه الجزیره خارج کرده و در خارج از این کشور فروخته‌اند.

ورود کاروان‌های آمریکایی از خاک سوریه به عراق در طول هفته جاری همچنین با تصمیم ترامپ برای کاهش نیروهای آمریکایی در عراق از سه هزار نفر به دو هزار و پانصد نفر همزمان شده است!

گفتنی است، «کریستوفر میلر» سرپرست پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) روز سه شنبه در جدیدترین اظهارنظر خود تصریح کرده بود که ایالات متحده سطح نیروهای نظامی خود را تا ۱۵ ژانویه ۲۰۲۱ (۲۶ دی ماه، کریسمس) در هر دو کشور افغانستان و عراق به دو هزار و ۵۰۰ نیرو کاهش خواهد داد.

انتهای پیام/* 
۱
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما