plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۳۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۷
کد مطلب : ۱۳۲۴۸
در گفتگو با آسوشیتدپرس

دهقان: آمریکایی‌ها توان و قدرت ایران را در منطقه به رسمیت بشناسند

ایران از جنگ و بحران استقبال نمی‌کند
سردار حسین دهقان مشاور رهبر انقلاب در امور دفاعی، در واکنش به احتمال حمله آمریکا به تاسیسات هسته‌ای ایران در روزهای پایانی دولت دونالد ترامپ نسبت به وقوع یک جنگ فراگیر هشدار داد.
دهقان: آمریکایی‌ها توان و قدرت ایران را در منطقه به رسمیت بشناسند
به گزارش ایصال نیوز، سردار دهقان در گفت‌وگو با خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت: «درگیری تاکتیکی محدود می‌تواند به یک جنگ فراگیر ختم شود و یقینا آمریکا‌یی‌ها، منطقه و دنیا تحمل چنین بحران فراگیر و گسترده‌ای را ندارند.»

وی همچنین گفت که ایران از «جنگ و بحران» استقبال نمی‌کند و «به دنبال ایجاد جنگ» نیست. دهقان در عین حال تاکید کرد که تهران «مذاکره برای مذاکره، وقت خریدن طرف مقابله برای تضعیف هرچه بیشتر ملت و یا اعمال تحریم‌ها» را نیز نمی‌پذیرد.

مشاور نظامی رهبر انقلاب اسلامی در بخش دیگری از مصاحبه خود گفت: «اگر آمریکایی‌ها نقش و توان و قدرت ایران را در منطقه به رسمیت بشناسند، ایران هیچ مشکلی را برای آنها ایجاد نکرده و نمی‌کند، اما اگر قرار باشد آنها اهداف راهبردی را در منطقه ما تعریف کنند که این اهداف راهبردی درست در مقابل اهداف راهبری ما باشد، قطعا تنش خواهد بود.»

وی با اشاره به تلاش آمریکا برای کنار گذاشتن ایران از مناسبات منطقه‌ای گفت: «هیچ سازوکاری، هیچ اقدامی، هیچ برنامه صلح آمیزی در منطقه اگر باشد که ایران خارج از آن گردونه باشد شکل نمی‌گیرد و نمی‌تواند مستقر شود.»

آقای دهقان ضمن رد هرگونه مذاکره بر سر «توان دفاعی و موشکی» گفت که «موشک‌های» ایران نشان‌دهنده «توان بالای کارشناسان، جوانان و مراکز صنعتی» کشور است.

وی همچنین با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و پیروزی جو بایدن گفت که تفاوت قائل شدن بین دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان «یک نوع ساده اندیشی است» چون «آنها یک عمقی در سیاست و راهبردشان دارند، علی‌رغم اینکه عملگرا هستند و تاکتیکی عمل می‌کنند ولی یک راهبرد ثابتی هم دارند.»

انتهای پیام/*
۱
مرجع : یورونیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما