کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پیگرد عاملان تخریب منزل زن سرپرست خانوار در بندرعباس

العالم , 30 آبان 1399 ساعت 8:55

مقامات مسوول با واکنش شدید به حادثه تخریب منزل زن سرپرست خانوار در بندر عباس از سوی عوامل شهرداری تاکید کرده اند که با عاملان این تصمیم برخورد اداری و قضایی خواهد شد. زن حادثه دیده تحت درمان قرار گرفت.


به گزارش ایصال نیوز، به دنیال وقوع حادثه تخریب منزل زن سرپرست خانوار در بندر عباس استاندار هرمزگان با واکنش شدید به این حادثه تاکید کرد که با عاملان این تصمیم برخورد اداری و قضایی صورت خواهد گرفت.

فریدون همتی استاندار هرمزگان که روز پنجشنبه برای سرکشی به وضعیت راه‌های شرق هرمزگان و بازدید از پروژه نفتی عظیم ملی در جاسک و سیریک بسر می‌برد، با اطلاع از حادثه تخریب منزل یک زن سرپرست خانوار در بندرعباس توسط عوامل شهرداری و یگان حفاظت اراضی مسکن، ضمن تماس تلفنی فوری با شهردار بندرعباس، با انتقاد از این اقدام، بر برخورد جدی با عاملان این تصمیم نادرست و غیراصولی تأکید کرد.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد، این اقدام افکار عمومی را جریحه‌دار کرده در حالی که می‌شد با برخورد و روش مناسب قانون را درست و صحیح اجرا کرد که متاسفانه، اوج بی‌تدبیری در این زمینه صورت گرفته و باید عاملان این تصمیم بشدت مورد پیگرد قرار گیرند.

وی با بیان این که هر چند اقدام غیرقانونی در تصرف اراضی ملی نباید صورت گیرد، تصریح کرد، اما نوع رفتار این چند مامور شهرداری و بی‌دقتی و بی‌تدبیری در این زمینه کاملا مشهود بوده و چهره کارکنان شهرداری را خدشه دار کرده اند که بنده بجای عاملان این اتفاق از این خانواده و مردم عزیز عذرخواهی می‌کنم.

همچنین شهرداری بندرعباس با دستور استاندار ملزم شد تا ضمن دلجویی از این بانوی آبرومند و کودکان آنان، به شکل مقتضی این عمل نادرست را جبران کند و کمیته امداد نیز مشکل مسکن این زن و فرزندانش را پیگیری و رفع کند.

* ورود دستگاه قضایی به جادثه تخریب منزل زن سرپرست خانوار

در همین حال دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هرمزگان اعلام کرد که پیرامون تخریب منزل یک زن سرپرست خانوار در بندرعباس، پرونده قضایی تشکیل و کلیه عوامل دخیل در این اقدام نیز احضار شده‌اند.

مجتبی قهرمانی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هرمزگان، از تشکیل پرونده قضایی و احضار کلیه عوامل دخیل در این اقدام خبر داده است.

وی گفته: در این زمینه شکایت شاکی اخذ شده و در خصوص نقض حقوق شهروندی از سوی ماموران شهرداری تحقیق می‌شود.

دادستان بندرعباس با اشاره به اینکه تاکید شده که ظرف ۲۴ ساعت نتیجه اقدامات در این زمینه اعلام شود، گفت: به بهزیستی نیز اعلام شده فورا سرپناه مناسبی در اختیار شاکی و فرزندان وی قرار دهد و کلیه خدمات درمانی آنان نیز رایگان انجام خواهد شد.

گفتنی است، رییس کل دادگستری استان هرمزگان شامگاه پنجشنبه با حضور در بیمارستان شهید محمدی از مصدوم حادثه تخریب یک منزل مسکونی توسط شهرداری بندرعباس عیادت کرد.

شهرداری بندرعباس پنجشنبه شب با انتشار متنی اعلام کرد: منزل (اتاقک)این زن در زمین‌های تصرفی ملی ساخته شده بود و ساخت و ساز آن غیر قانونی بوده است. در ادامه این متن آمده است: پیش از این، چندین مرتبه به این خانواده تذکر داده شده بود که محل را ترک کنند زیرا در منطقه غیرمجاز و نا امن که بستر رودخانه بود اقدام به ساخت این اتاقک کرده بودند. 

این زن سرپرست خانوار پس از تخریب خانه اش(اتاقک)، اقدام به خودسوزی کرده و هم اکنون با ۱۷درصد سوختگی در بیمارستان بستری است.

انتهای پیام/*


کد مطلب: 13240

آدرس مطلب :
https://www.isalnews.ir/fa/news/13240/پیگرد-عاملان-تخریب-منزل-زن-سرپرست-خانوار-بندرعباس

ایصال نیوز
  https://www.isalnews.ir