plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۹
کد مطلب : ۱۳۲۱۷

هفته پرکار رئیس اداره فرهنگ شهرستان نجف آباد در هفته کتاب و کتاب‌خوانی

همزمان با فرا رسیدن هفته کتاب و کتاب خوانی، سید حسین لوح موسوی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نجف آباد، در بازدید از برخی مراکز فرهنگی این شهرستان، دغدغه های اصحاب فرهنگ و ادب شهرستان را جویا شد. 
هفته پرکار رئیس اداره فرهنگ شهرستان نجف آباد در هفته کتاب و کتاب‌خوانی
به گزارش ایصال نیوز و به نقل از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نجف آباد، لوح موسوی به همراه اعضای شورا و مدیر عامل سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری نجف آباد با مدیران مسئول دو کتابفروشی" سبز " و "دیار نون " سطح شهرستان دیدار و گفت گو کرد.

محمد مغزی شهردار نجف آباد ضمن اظهار خرسندی از وجود کتب ارزشمند موجود در کتاب فروشی سبز ، این مرکز را از لحاظ دارا بودن کتب غنی حائز اهمیت دانست و از تلاش ان مدیریت در جهت رونق کتب موجود قدردانی نمود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نجف آباد نیز در این مراسم ضمن تبریک هفته کتاب و کتابخوانی  ؛ هدف از این دیدار را ارج نهادن  به متولیان عرصه  کتاب و کتابخوانی عنوان کرد و افزود: کتاب  یک سرمایه معنوی ارزشمند است و نقش مهمی در زندگی انسان و تکامل و پیشرفت توسعه فرهنگی کشور دارد .

در این دیدار سهیلا امیدی و علی یزدانی مدیران کتاب فروشی " سبز " و" دیارنون " ضمن ارائه گزارشی از عملکرد خود به بیان مسائل و مشکلات حوزه کتاب پرداختند .

گفتنی است در حاشیه این دیدار با اهدای لوح و تقدیرنامه از سوی شهرداری از فعالین این عرصه تجلیل شد.

همچنین در دیدار دیگری، سید حسن لوح موسوی به همراه شهردار، رئیس شورای شهر و مدیر عامل سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری نجف آباد با مدیر چاپخانه "بهار آزادی" دیدار و گفت و گو کردند.

شهردار نجف آباد ضمن بازدید از قسمت های مختلف و ماشین های به روز چاپ "بهار آزادی" و مراحل چاپ کتاب گفت: هفته کتاب و کتابخوانی فرصت ارزشمندی پیش آمد تا از فعالین عرصه چاپ قدردانی شود.



محمد مغزی با اشاره به اینکه کار چاپ یک کار فرهنگی و بسیار خطیر و ارزشمند است؛ ضمن قدردانی از تلاش مدیر این چاپخانه  گفت : بسیار خوشحال هستم که این مرکز در تراز ملی و استانی فعالیت می نماید .

سید حسن لوح موسوی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این دیدار با اشاره به فعالیت خوب این چاپخانه گفت : این مرکز از سال 1357 فعالیت خود را آغاز نموده  و از اولین و قدیمی ترین چاپخانه های شهرستان به شمار می آید و محمد رضا رستگاری مدیر این واحدبزرگ یکی از کارشناسان اتحادیه چاپ استان نیز به شمار می آید .

در این بازدید محمد رضا رستگاری مدیر چاپخانه  بهار آزادی گزارشی از فعالیت چاپخانه ارائه نمود.

در حاشیه این دیدارها نیز با اهدای لوح تقدیر ، توسط شهردار و شورای شهر نجف آباد از فعالین این عرصه تجلیل شد.

شهرستان نجف آباد دارای 56 واحد چاپی است که  از این جمله 10 واحد چاپخانه افست و بقیه چاپ دیجیتال، سیلک و چاپ خاص می باشند.

گفتنی ست در بازدید دیگری، رئیس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نجف آباد به همراه شهردار نجف آباد، رییس شورای اسلامی شهر، مدیر عامل سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی و جمعی از مدیران شهرستان با مدیر مجموعه فرهنگی قرآنی مرحوم آیت اله حججی دیدار و گفت و گو کردند.



در این دیدار، محمد مغزی شهردار نجف آباد ضمن تبریک هفته کتاب و کتابخوانی و گرامیداشت یاد و خاطره بنیانگذار این مجتمع بزرگ مرحوم آیت اله حججی و با اشاره به وجود گنجینه ارزشمند کتب این مجموعه حمایت خود را در راستای توسعه و معرفی کتب به نسل جوان اعلام نمود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نجف آباد نیز از تلاش و زحمات مدیریت مجموعه در راستای توسعه و ارتقای فرهنگ کتاب و کتابخوانی و همچنین در امر گسترش فرهنگ قرآنی و قرآن آموزی تقدیر نمود.

در این دیدار دختر مرحوم حججی ، مدیر مجتمع فرهنگی قرآنی مرحوم حججی نیز ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های موسسه خواستار توجه بیشتر مسئولین فرهنگی شهر در خصوص فعالیت های صورت گرفته جهت ترویج فرهنگ و معارف علمی و قرآنی گردید.

در ادامه دیدار از مجموعه شیخ احمد حججی و کلاسهای اوقات فراغت و کتابخانه مرکز، بازدید به عمل آمد و مسئولین هر واحد گزارشی از اقدامات فرهنگی ارائه نمودند.

مجموعه فرهنگی آیت اله حججی و کانون فرهنگی هنری مسجد آیت اله حججی از مراکز فعال شهرستان است که توسط زنده یاد شیخ احمد حججی تاسیس شد.

انتهای پیام/*
۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما