plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۲
کد مطلب : ۱۳۲۱۳

بازگشایی گذرگاه مهم مرزی عراق و عربستان پس از ۳۰ سال

گذرگاه مرزی «عرعر» به عنوان تنها گذرگاه زمینی میان عراق و عربستان سعودی امرو (چهارشنبه) به طور رسمی بازگشایی شد.
بازگشایی گذرگاه مهم مرزی عراق و عربستان پس از ۳۰ سال
به گزارش ایصال نیوز، مقامات عراقی امروز (چهارشنبه) از بازگشایی گذرگاه مرزی «عرعر» با عربستان سعودی خبر داد. این گذرگاه از زمان اشغال کویت از سال ۱۹۹۱ به دست رژیم صدام بسته شده بود.

 در مراسم بازگشایی این گذرگاه «عثمان الغانمی» وزیر کشور عراق سرتیپ «عبدالامیر الشمری» معاون فرمانده عملیات مشترک عراق، «عدنان الوائلی»، رئیس سازمان گذرگاههای مرزی و استانداران الانبار و کربلا و دیگر مقامات استان الانبار حضور داشتند.

به گزارش وبسایت «الدجله»، از جانب سعودی‌ها نیز، سفیر ریاض در بغداد و تعدادی از مقامات دولتی این کشور در این مراسم حضور یافته بودند.

در ۲۱ آبان ماه در نشست مجازی مشترک «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی و «مصطفی الکاظم» نخست‌وزیر عراق، طرفین در خصوص نُه بند به توافق رسیدند که بازگشایی گذرگاه مرزی «عَرعَر» جزو آن‌ها بود. از زمان روی کار آمدن «مصطفی الکاظمی» در ماه می ۲۰۲۰، او تلاش زیادی برای توسعه روابط بغداد و ریاض در پیش گرفته است.

گفتنی است، گذرگاه مهم تجاری «عرعر» در کنار شهر مرزی عرعر عربستان واقع شده است و تنها نقطه ترانزیتی و عبوری از خط مرزی 812 کیلومتری بین عراق و عربستان سعودی است.

انتهای پیام/*
۱
مترجم : احمد امینی
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما