plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۵
کد مطلب : ۱۳۲۰۷
در مجمع عمومی فراکسیون انقلاب اسلامی

قالیباف: مشکل بازار سرمایه تعارض منافع است

تأکید بر لزوم تقویت توان داخلی
رئیس مجلس بیان این که مشکلات بازار سرمایه را به برخورد قضایی نمی‌توانیم حل کنیم، تاکید کرد: تعارض منافع که در سطوح و لایه های مختلف وجود دارد مانع اصلی حل مشکلات بورس است و باید حل شود. وی همچنین گفت که برای تغییر رفتار آمریکا باید نگاه‌مان در جهت تقویت داخل باشد.
قالیباف: مشکل بازار سرمایه تعارض منافع است
به گزارش ایصال نیوز از خانۀ ملت، دکتر محمدباقر قالیباف در نشست مجمع عمومی فراکسیون انقلاب اسلامی با اشاره به بررسی وضعیت بازار بورس در نشست امروز فراکسیون گفت: به طور کلی بازار بورس خوب باید دو ویژگی؛ قدرت نقدشوندگی و تامین سرمایه بخش های تولیدی را داشته باشد. با بررسی این دو شاخص در شرایط فعلی بازار، می توان گفت که امروز بازار بورس در مسیر درست خود نیست.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بازار سرمایه، بازار منحصربه فردی برای کشور محسوب می شود، گفت: این بازار با سه بازار دیگر قابل قیاس نیست، بازار سرمایه به این دلیل منحصربه فرد است که ما باید با استفاده از آن خود را از بانک محوری نجات داده و نبود سرمایه گذاری های خارجی در اقتصاد کشور را از این بخش جبران کنیم.

وی ادامه داد: دشمن اصلی ما آمریکاست، حال رهبر معظم انقلاب بارها فرمونده اند که راه مبارزه با آمریکا تنها کار است و کار است و کار. از این رو باید برای پیشرفت و توسعه کشور کار کنیم. حال دشمن اصلی کار، نظام بروکراسی است که متاسفانه این مسئله همانند یک اسب سرکش شده که در کنترل هیچکس نیست.

قالیباف با اشاره به شفافیت بازار سرمایه در کشور، افزود: این بازار بسیار شفاف بوده و سیستم بروکراسی در آن وجود ندارد. از طرفی این سوال مطرح می شود که آیا مشکلات بازار بورس را باید با برخورد قضایی حل کنیم؛ هرگز. زیرا در سازوکار درونی بورس برقراری نظم وجود دارد و آنقدر این بازار شفاف است که متخلف را تنبیه می کند.

رئیس قوه مقننه کشور ادامه داد: نکته قابل تأمل اینکه با شفافیتی که در این بازار وجود دارد، چرا هنوز مشکلات این حوزه حل نشده است؟ در پاسخ باید گفت که تعارض منافع که در سطوح و لایه های مختلف وجود دارد.

وی گفت: در دو دهه قبل سهام عدالت یک ذخیره برای انقلاب بود که در مقطع فعلی بخشی از مشکلات اقشار ضعیف را رفع کرد، حال ما در بازار بورس می توانیم سرمایه های آنها را حفظ کنیم که این صدها برابر از کمک های بلاعوض بهتر و بالاتر است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و رویکرد رئیس جمهور منتخب این کشور در قبال ایران بیان کرد: مطمئن باشید که رویکرد آمریکا در قبال ایران با تغییر رئیس جمهور این کشور عوض نخواهد شد، از این رو برای تغییر رویکرد آمریکا باید نگاهمان در جهت تقویت داخل باشد، امروز این ظرفیت در کشور وجود دارد و قطعاً بدون تولید قدرت و پیشرفت در حوزه اقتصادی به عنوان اولویت اول، این تغییر امکانپذیر نیست.

انتهای پیام/*
۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما