plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۳
کد مطلب : ۱۳۱۷۹
در نشست فراکسیون زنان با رئیس مجلس

قالیباف: زنان در کنار نقش اجتماعی، قوام دهنده اصلی خانواده ایرانی هستند

مباحث خانواده و زنان را هرگز با سازوکارهای دولتی پیش نبرید
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان این که خانواده مهمترین سلول جامعه است و زن قوام دهنده اصلی خانواده ایرانی تاکید کرد: پس اینجا معلوم می شود که نقش زن در جامعه ایرانی چه نقش مهم و کلیدی است و البته این مساله غیر از نقشی است که زنان ایران به صورت مستقیم در جامعه بازی می کنند.
قالیباف: زنان در کنار نقش اجتماعی، قوام دهنده اصلی خانواده ایرانی هستند
به گزارش ایصال نیوز از خانۀ ملّت، دکتر محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار اعضای فراکسیون زنان و خانواده مجلس افزود:  زنان تحصیل کرده ، زنان با سطح علمی بالا، فعالان زن در عرصه های اجتماعی و فرهنگی ، زنانی که در عرصه های مدیریتی موثر هستند همه مصادیقی از فعالیت مستقیم زنان در عرصه اجتماع هستند که البته در این زمینه باید این فعالیت های تقویت شود و البته آسیب های این حوزه نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس مجلس تاکید کرد: جامعه مهمترین سلول خانواده است. ما باید برای هرکار اجتماعی یا فرهنگی و حتی اقتصادی باید تمرکز اصلی خود را بر خانواده قرار دهیم. خانواده اصلاح شود، جامعه اصلاح می شود.

وی اضافه کرد: علی رغم اینکه وضعیت خانواده در یک نگاه روندی در طول سال های اخیر دچار چالش شده است اما در عین حال جایگاه خانواده در جامعه ایرانی بسیار خوب است. یعنی در جامعه ایرانی خانواده نهادی قدرتمند محسوب می شود. یعنی روابط بین اعضای خانواده همچنان از وضعیت مناسبی برخوردار است.

قالیباف با تاکید بر این که خانواده در جامعه ایرانی اکنون یک فرصت بسیار بزرگ است که بر پایه آن می توان بسیاری از زیرساخت های اجتماعی و فرهنگی را اصلاح کرد افزود:  زن بعنوان همسر و بعنوان مادر است که می شود محوری که خانواده را  کنار هم نگه می دارد، زندگی خانواده را روح می دهد، خانواده را حفظ می کند و جهت می دهد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بانوان در هر منظر و حوزه‌ای از آقایان موفق‌تر هستند، گفت:  بانوان در حوزه مسائل اجتماعی،  فرهنگی،  عدالت پروری، کاهش فساد،  نظم،  مسئولیت پذیری و   سالم سازی محیط نسبت به  آقایان موفق تر  بوده‌اند.

رئیس مجلس شورای اسلامی  خطاب به اعضای فراکسیون زنان مجلس با بیان اینکه  مسئولیت سنگینی بر دوش شما ۱۶ نفر گذاشته شده است، افزود: اصلاح جامعه و پیشرفت کشور، انقلاب و نظام در موضوع خانواده خلاصه می‌شود و زنان محوریت خانواده را تشکیل می‌دهند.

وی خطاب به اعضای فراکسیون زنان، گفت: شما در درون مجلس بیش از 16 نفر هستید و بار سنگین پیگیری مباحث50 درصد جمعیت کشور فارغ از نگاه جنسیتی بر دوش شما است.

ضرورت ایجاد همگرایی میان نمایندگان زن مجلس

رئیس مجلس شورای اسلامی بر ضرورت ایجاد همگرایی میان نمایندگان زن مجلس تاکید کرد و گفت: نیاز است با هم بر روی یک موضوع اتفاق نظر داشته باشید؛ معتقدم که فراکسیون زنان می‌تواند محور تحول مجلس را به عنوان نماینده در درون مجلس، تحول در حوزه مربوط به خانواده را در سطح کشور و همچنین در حوزه آسیب‌های حوزه زنان مانند زنان سرپرست خانوار و بدسرپرست، دختران یتیم، زنان معلول و کهنسال دنبال کند.

دکتر قالیباف با بیان اینکه جامعه‌ای که به زنان ظلم کند پیشرفت نمی‌کند خطاب به نمایندگان یادآور شد: بار مسائل زنان بر دوش شما است البته وظیفه من هم نسبت به سایر نمایندگان بیشتر است؛ انقلابی گری منزلت است و باید نمایندگان به ویژه شما 16 نماینده زن برای رفع مشکلات حوزه زنان تلاش و همت کنید و من هم به سهم خودم به عنوان یک نماینده پای کار هستم و شما را حمایت می‌کنم و تقاضا دارم انسجام خودتان را حفظ کنید و انسجام جز با گذشت امکان پذیر نیست و بزرگ و بزرگ منشی به گذشت است و اگر به فکر انسجام هستید باید از حق مسلمتان برای انسجام فراکسیون گذشت کنید.

مباحث خانواده و زنان را هرگز با سازوکارهای دولتی پیش نبرید

وی از اعضای فراکسیون زنان مجلس خواست که در حوزه بیرون مجلس مباحث خانواده و زنان را هرگز با سازوکارهای دولتی پیش نبرند، تصریح کرد: البته از امکانات دولت استفاده کنید اما سستیم را دولتی نکنید؛ هر موضوعی را که از مردم گرفتیم و به دولت دادیم با مشکل مواجه شدیم؛ قدرت جمهوری اسلامی در حال حاضر وابسته به موشک ها نیست بلکه در گرو قلب و دل مردم است.

از قانونگذاری و نظارت غفلت نکنید و حداکثر استفاده را ببرید

 رئیس مجلس شورای اسلامی بر ضرورت استفاده از ظرفیت بنیاد خانواده که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است تاکید کرد و خطاب به اعضای فراکسیون زنان مجلس ،گفت: از ظرفیت های بنیاد استفاده کنید زیرا می‌تواند شروع کار شما برای بخش مردمی باشد تا در بخش‌های مختلف کار را پیش ببرید و این حرکت را خارج سیستم دولتی انجام دهید؛ فرصت طلایی دست شما است و نیاز است از قانونگذاری و نظارت غفلت نکنید و حداکثر استفاده را ببرید و از بانوانی که دستشان به هیچ جا نمی رسد حمایت کنید؛ چشم امید مردم مناطق محروم  به ما است و باید این موضوع را مورد توجه قرار داد.

قاسم پور:  50 درصد جمعیت کشور مسائلشان را از 16 نماینده زن مجلس مطالبه می‌کنند

همچنین فاطمه قاسم پور رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی در این نشست در تشریح گزارشی از فعالیت های فراکسیون زنان از آغاز فعالیت مجلس یازدهم گفت: به تعبیر رهبر معظم انقلاب مساله زنان و خانواده مساله درجه یک کشور است اما متاسفانه به طور معمول این مساله زمان رقابت های انتخاباتی به شدت مورد توجه قرار می‌گیرد اما پس از آن آنطور که باید مورد توجه قرار نمی گیرد.

وی با بیان اینکه 50 درصد جمعیت کشور مسائلشان را از 16 نماینده زن مجلس مطالبه می‌کنند، افزود: تشریک مساعی و فضای صمیمانه‌ای بسیار خوبی میان نمایندگان زن وجود دارد.

وی از طراحی نقشه راه تقنینی و نظارتی در این فراکسیون خبر داد و گفت:  در این نقشه راه بحث حقوق زنان و مسائل خانواده مورد توجه قرار می گیرد؛ در طرح جوانی جمعیت برخی از اعضای فراکسیون زنان به جهت عضویت در کمیسیون های تخصصی که دغدغه این کار را داشتند نقش پررنگی داشتند و فراکسیون هم در این رابطه نقش موثری داشت.

وی با اشاره به ورود فراکسیون زنان به مسائل و مشکلات زنان سرپرست، یادآور شد: مساله از جهت تقنینی نیاز به قانونگذاری جدی دارد و ما چالش و ابرچالش ها را با حضو دستگاه‌های مربوطه و استفاده از سیستم کارشناسی اخذ کردیم تا بتوانیم از لحاظ قانون گذاری و مدیریتی و نظارتی آنها را بتوانیم مورد توجه قرار دهیم؛ در این رابطه چالش‌ها و مشکلاتی مانند نبود متولی واحد و ردیف بودجه پایدار و همچنین عدم تعریف دقیق توانمندسازی وجود دارد که در تلاش هستیم که در برنامه هفتم و بودجه سنواتی 1400 این مسائل را مورد توجه و در صورت نیاز تنقیح قوانین را در دستور کار قرار دهیم.

پیگیری اصلاحیه قانون حمایت از خانواده دغدغه جدی فراکسیون

نماینده مردم تهران در مجلس یازدهم پیگیری اصلاحیه قانون حمایت از خانواده را دغدغه جدی فراکسیون دانست و گفت: 5 سال از اجرای این قانون می گذرد و قوه قضائیه هم نسبت به بازنگری در این قانون دغدغه دارد وجلساتی را برگزار کردند و ما هم ارتباطاتی را با معاونت حقوقی قوه داشتیم و ما هم با همکاری مرکز پژوهش ها کارگروهی را تشکیل دادیم تا بتوانیم بازنگری مناسب را در این قانون داشته باشیم البته در حال پیگیری بازنگری در  قانون تسهیل ازدواج جوانان هستیم و در این رابطه هم کارگروهی تشکیل دادیم.

در طرح ها و لوایح حوزه زنان و خانواده نظر مشورتی فراکسیون زنان اخذ شود

رئیس فراکسیون زنان مجلس از رئیس مجلس خواست تا در طرح ها و لوایح حوزه زنان و خانواده نظر مشورتی فراکسیون زنان را اخذ کند و گفت: تامین امنیت زنان از جمله مواردی است که نسبت به آن دغدغه داریم در رابطه با نظارت بر دستگاه ها هم نشست هایی را داشتیم؛ در این رابطه می طلب جایگاه فراکسیون زنان در تصمیم گیری های حوزه زنان و خانواده مورد توجه قرار گیرد ما علاوه بر پیگیری مسائل حوزه انتخابیه باید دغدغه حوزه زنان و خانواده را هم پیگیری کنیم بنابراین نیازمند توجه جدی هیات رئیسه هستیم.

باید مسیری را طی کنیم که به زنان بی مهری نشود

درادامه فاطمه مقصودی نماینده بروجرد با بیان اینکه محوریت عالم هستی زن است و با این نگاه و ذهنیت باید به زنان جامعه نگاه کرد گفت: بسیاری از زنان جامعه آن گونه نیستند که دیده می شوند و فشارهای و اقتصادی زنان را از مدار اصلی خارج کرده است در این رابطه می‌طلبد با محوریت رئیس مجلس و همکاری 16 نمایندگان زن و سایر نمایندگان و همچنین همکاری مرکز پژوهش های مجلس برنامه و قوانینی را برای حمایت از زنان مورد توجه قرار دهیم و باید مسیری را در مجلس طی کنیم که به زنان بی مهری نشود.

فاطمه رحمانی نایب رئیس فراکسیون زنان مجلس در این نشست با بیان اینکه اگر مساله زنان و خانواده مساله درجه یک کشور است پیگیری مسائل حوزه زنان را نباید تنها بر دوش 16 نماینده زن مجلس گذاشت، گفت: مسائل حوزه زنان و خانواده باید دغدغه همه نمایندگان باشد و در این رابطه می طلبد تمامی طرح ها و لوایح پیوست خانواده داشته باشند و همچنین نیاز است بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب برای حل مسائل حوزه زنان یک مرکز ثابت عالی فراقوه ای ایجاد شود.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس یادآور شد: همچنین نیاز است در زیرمجموعه مرکز پژوهش ها اندیشکده زنان و خانواده شکل بگیرد در این رابطه نیاز است آرایش جنگی در برابر جنگ اقتصادی گرفته شود زیرا مشکلات اقتصادی مردم را با مشکلات زیادی مواجه کرده است و همچنین تحول و طرحی نو در مجلس در دستور کار قرار گیرد و کفه نظارت به ویژه نظارت میدانی سنگین تر باشد.

عفت شریعتی کوهبنانی با بیان اینکه در آستانه تمدن نوین جهان اسلام هستیم، گفت: کارآمدی و قانونگذاری مجلس بر همگان مشخص است و امیدواریم با تدبیر، درایت و همه جانبه‌گرایی رئیس مجلس زمینه تحقق اهداف تمدن نوین جهان اسلام با محوریت خانواده تقویت و مشخص شود.

عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی بر ضرورت توجه به جمعیت زنان در ابعاد مختلف تاکید کرد و افزود: توجه به جامعه زنان بسیار سرنوشت ساز است و امیدواریم با درایت رئیس مجلس و همکاری فراکسیون زنان مسائل و مشکلات حوزه زنان و خانواده به خوبی پیگیری و رفع شود.

شیوا قاسمی پور با بیان اینکه نگاه جنسیتی را باید از روی جامعه برداریم زیرا زنان و مردان مکمل همدیگر هستند، گفت: مناطق محروم و شهرهای کوچک به دلیل کمبود امکانات برای کنترل بیماری کرونا با مشکلات زیادی مواجه هستند و باید نگاه ویژه ای به آنها شود؛ همچنین می طلبد به زنان روستایی توجه ویژه ای شود زیرا جزو زنان فعال جامعه هستند.

عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی بر ضرورت ایجاد نمایشگاه های دائمی برای عرضه تولیدات زنان روستایی تاکید کرد و افزود: همچنین نیاز است بیمه زنان سرپرست خانوار و شاغل در مشاغل خرد تقویت شود.

زهره سادات لاجوردی در این نشست با بیان اینکه ما مسائل زنان را از خانواده جدا نمی دانیم، گفت: اولویت هایی مانند بحث اشتغال و تسهیل ازدواج جوانان باید مورد توجه قرار گیرد.

عضو فراکسیون زنان مجلس با بیان اینکه توقع مردم از مجلس شنیدن صدای آنها است، ادامه داد: مجلس باید اعتراض خود را در مورد ناهماهنگی‌ها و ناکارآمدی‌های دولت که دود آن به چشم مردم می‌رود نشان دهد و صدای مردم باشد و همچنین رئیس مجلس صدای مردم را به گوش دولتمردان برساند.

سمیه رفیعی نماینده تهران نیز بر ضرورت حضور مشاور امور زنان و نمایندگان زن در سفرهای استانی رئیس مجلس تاکید کرد و گفت: همچنین پیشنهاد می شود در دیدارهای دیپلماتیک رئیس مجلس با نمایندگان و سفرای کشورهای حضوری به فراخور موضوع از نمایندگان زن هم دعوت شود.

پروین صالحی مبارکه خطاب به دکتر قالیباف با بیان اینکه شما از نظر اجرایی فردی بسیار قوی هستید، افزود: انتظار می‌رود کم و کاستی‌هایی قانونی را هم مورد توجه قرار دهید و نگاه مجلس باید به رفع مشکلات مردم باشد.

عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اینکه سود کشاورزان و صنعت فولاد و آهن به جیب واسطه گران و دلالان می‌رود، تصریح کرد: مجلس باید با قانون‌گذاری و نظارت به جایگاه اصلی خود بازگردد و اگر از حداکثر مساله قانون گذاری و نظارت استفاده کند مشکلات کشور خود به خود حل خواهد شد.

فاطمه محمدبیگی با تاکید بر اینکه خانواده باید در کشور مبنای قانون‌گذاری باشد، گفت: می طلبد برای این مهم روش و مبنایی در نظر گرفته شود و نیاز است در این رابطه طرح ویژه ای با همکاری مرکز پژوهش ها تدوین شود که بر اساس آن بدانیم چه اقداماتی انجام دهیم که خانواده محور قانون گذاری قرار گیرد.

عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه 70 کشور دنیا وزارت خانواده دارند، افزود: می‌طلبد در کشور ما هم مرکز عالی سیاست‌گذاری خانواده و جمعیت تشکیل شود.

وی تصویب طرح جوانی جمعیت و تعالی خانواده را افتخاری بزرگ برای مجلس یازدهم دانست و گفت: در تاریخ نوشته خواهد شد که این قانون در مجلس یازدهم مصوب و مراحل تکامل آن طی شد؛ ورود جدی به مسائل زنان بدسرپرست و بی سرپرست و دختران بالای 35 سال بسیار ضروری است؛ می طلبد رئیس مجلس همانطوری که با کمیسیون اقتصادی جلساتی را برای بررسی مسائل ارز و بورس برگزار می کند جلساتی را هم با کمیسیون بهداشت برای بررسی مسائل مربوطه مانند کرونا داشته باشد.

اولویت‌ها و فوریت‌ها در دستور کار مجلس قرار گیرد

زهره الهیان در این نشست با بیان اینکه به تعبیر رهبر معظم انقلاب هنر بزرگ مجلس تشخیص اولویت‌ها و فوریت ها است، گفت: نیاز است اولویت‌ها و فوریت‌ها در دستور کار مجلس قرار گیرد؛ متاسفانه کرونای اقتصاد به جان مملکت افتاده است و بر اساس نطق پیش از دستور دیروز شما دست‌هایی در کار هستند که اقتصاد کشور را در فضای رکود و انتظار قرار دادند و زلف اقتصاد را به خارج از کشور پیوند زدند.

عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی افزود: رهبر معظم انقلاب هم در فرمایشاتشان بحث عدم نظارت و گرانی ها اشاره می کنند و از دولت گلایه دارند که نباید مسائل را به تحولات خارج از کشور رقم بزنند؛ تنها راهکار مقابله با گرانی ها ورود قرارگاهی مانند ثارالله است و پیشنهاد می کنیم نشستی با این قرارگاه برگزار و به بحث گرانی ها به فوریت پرداخته تا تدابیری اندیشیده شود زیرا کار از دست دولت خارج است.

تغییر ساختار در حوزه جوانان باید در دستور کار مجلس قرار گیرد

وی با بیان اینکه جوانان روح بیانیه گام دوم انقلاب است، گفت: متاسفانه جوانان به لحاظ ساختارهای موجود مغفول واقع شده اند در حالی که تعداد جمعیت جوان ما 36 میلیون نفر است؛ در این رابطه برای اشتغال، ازدواج و مسکن جوانان قرار است چه اقداماتی انجام شود پیشنهاد می شود با تشکیل کارگروهی با دستور رئیس مجلس و همکاری کمیسیون های اجتماعی، فرهنگی و سایر کمیسیون های مرتبط صندوقی تشکیل شود و همه منابعی که در تمامی وزارت خانه ها مرتبط با حوزه جوانان است در آن تجمیع شود تا بتوانیم از آن برای اشتغال، مسکن و ازدواج جوانان هزینه کنیم و در نهایت تغییر ساختار در حوزه جوانان باید در دستور کار مجلس قرار گیرد.

موضوع جمعیت اولویت درجه یک کشور است

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس موضوع جمعیت را اولویت درجه یک کشور دانست و یادآور شد: باید در این رابطه راه میان بر و زودبازده‌ای را شروع کنیم همچنین می‌طلبد در بحث‌های نشست‌های بین المللی مباحث حقوق بشری جدی گرفته شود.

سارا فلاحی در ادامه این نشست با بیان اینکه نمایندگان با عقلانیت، عبور از رفتارها و حرکات تکانشی و حفاظت از رفتار و گفتار می‌توانند جایگاه مجلس را به راس امور بازگردانند، گفت: اپوزیسیون خارجی و جریانی داخلی دست به دست هم داده اند که مجلس یازدهم را به حاشیه ببرند و مورد هجمه قرار دهند.

سخنگوی فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی یادآور شد:  اصول 2 و 20 تا 22 قانون اساسی در مورد زنان است و کرامت و حقوق انسانی زنان را در کنار مردان مورد توجه قرار داده و می طلبد مجلس بر اجرای قوانین مترقی حوزه زنان نظارت جدی داشته باشد.

وی افزود: پیشنهاد می شود با تشکیل کارگروهی در مجلس قوانین فاقد اولویت و بی خاصیت به ویژه در حوزه زنان شناسایی و احصا شود تا بتوان در مسیر تنقیح و اصلاح آنها گام برداشت؛ مهمترین مساله در جامعه خشونت علیه زنان است و اگر بتوانیم لایحه منع خشونت علیه زنان را تعیین تکلیف کنیم بخشی از این مشکلات رفع خواهد شد؛ متاسفانه این لایحه گرفتار لابی ها شده و باید به آن توجه اساسی شود.

نماینده مردم ایلام، ایوان، چرداول، مهران و ملکشاهی و سیروان در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه مجلس باید نسبت به معیشت و اقتصاد مردم احساس مسئولیت کند، گفت: مردم از ما انتظار دارند و باید به بحث گرانی ها و ارز و خودرو ورود جدی کنیم و پیشنهاد می‌شود نشستی را با رئیس قوه قضائیه داشته باشیم  مجلس پای کار باشد و با سودجویانی که سفره و معیشت مردم را اسیر رانت خواری کرده اند مقابله کند.

الهام آزاد در ادامه این نشست با بیان اینکه در کنار حل مشکلات زنان باید جنبش و حرکتی را در جهان اسلام آغاز کنیم، گفت: تمام عملکردهای ما باید در جهت تمدن نوین جهان اسلام باشد و این مهم با اتحاد، وحدت و همگرایی زنان فرهیخته جهان اسلام تحقق می یابد بنابراین با توجه به نقش تعیین کننده زنان ما در تحولات جامعه اسلامی و معادلات اجتماعی این همگرایی و اتحاد در سطح جهان اسلام می‌تواند به نقش بی بدیلی در تحولات نوین اسلامی و مبارزه با کفر اتفاق بیافتد.

عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی خطاب به دکتر قالیباف یادآور شد: در تلاش هستم طرحی را برای هم اندیشی و همگرایی زنان فرهیخته اسلام تدوین و ارائه کنم و از جنابعالی هم تقاضا دارم حمایت لازم را از ما داشته باشید تا بتوان حرکت نوین و نویی را در مجلس یازدهم آغاز کرد.

کارتل‌های اقتصادی بزرگ حواشی علیه مجلس را هدایت می‌کنند

زهرا شیخی مبارکه در ادامه با طرح این سوال که چه طرح و برنامه‌ای برای نجات جان مردم در بحران کرونا و افزایش جمعیت و فرزندآوری داریم، گفت: جمعیتی بر اثر کرونا دارند می‌میرند که به سادگی برگشت پذیر نیستند؛ ما 16 زن نماینده علاوه بر اینکه خانم هستیم متخصص هستیم و شجاعت و ایستادگی در مقابل دشمنان را داریم؛ ما فرزندان شهید سردار سلیمانی هستیم و به مجلس آمدیم که حرفی از رهبری معظم انقلاب بر زمین نماند و از ایشان هزینه نشود؛ کارتل های اقتصادی بزرگ حواشی علیه مجلس را هدایت می کنند و در این رابطه مستنداتی وجود دارد و باید مراقب باشیم.

عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی خطاب به دکتر قالیباف گفت: از شما انتظار داریم با شجاعت و درایتی که دارید شجاعانه پای مسائل بایستید و ما هم همکاری خواهیم کرد.

معصومه پاشائی بهرام هم در این نشست ساماندهی مشکلات اقتصادی را راه برون رفت از مشکلات دانست و افزود: نیاز است در این رابطه نظارت قوی انجام شود.

عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تعداد بالای فوتی های ناشی از کرونا باید جدی گرفته شود، گفت: آمارهای مرگ و میر بسیار زیاد است و نیاز است مجلس با یک سوم یا 50 درصد نمایندگان نمایندگان امور را به پیش ببرد و سایر نمایندگان هم به صورت آنلاین فعالیت کنند.

انتهای پیام/*
۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما