کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پرتاب «کرو-۱» به فضا با موفقیت انجام شد

ایسنا , 26 آبان 1399 ساعت 6:40

"کرو-۱" امروز سوار بر موشک "فالکون ۹" شرکت "اسپیس ایکس" به سمت ایستگاه فضایی بین‌المللی پرتاب شد.


به گزارش ایصال نیوز، این ماموریت یکشنبه ۱۵ نوامبر ساعت ۷:۲۷ شب به وقت منطقه زمانی شرقی (ساعت ۳:۵۷ بامداد دوشنبه به وقت تهران) انجام شد.

فضانوردان این ماموریت از مجتمع پرتاب ۳۹ پایگاه فضایی کندی زمین را به مقصد ایستگاه فضایی بین‌المللی ترک کردند.

این فضانوردان که طی این ماموریت موسوم به اکسپدیشن ۶۴/۶۵ به ایستگاه فضایی بین‌المللی رفتند حدود شش ماه در ایستگاه فضایی بین‌المللی خواهند ماند و سپس در ماه مه ۲۰۲۱ به زمین باز خواهند گشت.

طی این ماموریت فضانوردان ناسا به نام‌های "مایکل هاپکینز"(Michael Hopkins) ، "ویکتور گلاور"(Victor Glover) و "شانون واکر"(Shannon Walker) و سوئیچی ناگوچی(Soichi Noguchi) فضانورد ژاپنی برای شش ماه اقامت به ایستگاه فضایی بین‌المللی اعزام شدند.

فضانوردان طی این ماموریت، فضاپیمای کرو دراگون خود را که نام آن را "تاب آوری"(Resilience) نامیده‌اند برای شش ماه اقامت به ایستگاه فضایی بین‌المللی متصل می‌کنند.

پس از حضور در آنجا، فضانوردان عملیات به روزرسانی ایستگاه فضایی و آزمایشات علمی بسیاری را انجام خواهند داد تا داده‌های سودمندی را جمع آوری کنند.

این کار آنها گامی مهم در جهت آماده سازی انسان‌ها برای مأموریت‌های آینده به ماه و مریخ محسوب می‌شود.

پرتاب برنامه‌ریزی شده کرو-۱ چندین بار به تعویق افتاده بود.

اولین تاریخ پرتاب آزمایشی ۳۰ اوت بود که سپس به اواخر سپتامبر ، بعد به ۲۳ اکتبر، سپس ۳۱ اکتبر(۱۰ آبان) ، ۱۴ نوامبر و سپس به ۱۵ ماه نوامبر تغییر یافت. این مأموریت در پی پرواز آزمایشی موفقیت آمیز "Demo-۲" انجام شد که دو فضانورد به نام "باب بهنکن" و "داگ هارلی" را به ایستگاه فضایی بین‌المللی(ISS) برد. "بهنکن" و "هارلی" پس از دو ماه اقامت در ایستگاه فضایی بین‌المللی در ماه اوت ۲۰۲۰ به زمین بازگشتند.

این پرواز اولین پرواز سرنشین دار "کرو دراگون" بود که بعد از هشت ژوئیه ۲۰۱۱ یک فضانورد را از خاک آمریکا به ایستگاه فضایی بین‌المللی برد.

انتهای پیام/*


کد مطلب: 13150

آدرس مطلب :
https://www.isalnews.ir/fa/news/13150/پرتاب-کرو-۱-فضا-موفقیت-انجام

ایصال نیوز
  https://www.isalnews.ir