plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۹
کد مطلب : ۱۳۱۴۴
در آستانه اعمال محدودیت‌های شدید برای مقابله با موج سوم کرونا

رئیس جمهور: بسیج همگانی ملت و دولت را برای مقابله با موج سوم کرونا در کشور اعلام می‌کنم

مردم، رعایت مقررات مقابله با کرونا را وظیفه شرعی و اجتماعی خود بدانند
دکتر روحانی در آستانه الزامی شدن اعمال محدودیت های شدید برای مقابله با موج سوم کرونا از هفته آینده، در بیانه ای خطاب به "ملت بزرگ و سرفراز ایران" و با یک دستورالعمل هشت ماده ای به دستگاهها و نهادهای مسوول، تاکید کرد که در این شرائط، وظیفه اخلاقی، شرعی و انقلابی همه ما، حفظ حیات جامعه و توجه به مسئولیت عمومی و عمل به اقتضائات این شرائط است.
رئیس جمهور: بسیج همگانی ملت و دولت را برای مقابله با موج سوم کرونا در کشور اعلام می‌کنم
به گزارش ایصال نیوز از ریاست جمهوری، در بیانیه حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی که شامگاه یکشنبه منتشر شد، با اعلام  بسیج همگانی ملت و دولت را برای مقابله با موج سوم کرونا در کشور، اشاره دارد که با توجه به جهش ویروس کرونا و اوج گیری مجدد بیماری عالمگیر کوید 19 در کشور، به پیشنهاد وزارت بهداشت و درمان و قرارگاه عملیاتی کرونا، «طرح جامع مقابله با کرونا» در ستاد ملی کرونا به تصویب رسید که به موجب آن،  اعمال محدودیت های شدید در شهرهای مختلف کشور ، از هفته آینده الزامی می گردد. 

متن کامل بیانیه رئیس جمهور به این شرح است:

 بسم الله الرحمن الرحیم

ملت بزرگ و سرفراز ایران؛

با توجه به جهش ویروس کرونا و اوج گیری مجدد بیماری عالمگیر کوید 19 در کشور، به پیشنهاد وزارت بهداشت و درمان و قرارگاه عملیاتی کرونا، «طرح جامع مقابله با کرونا» در ستاد ملی کرونا به تصویب رسید که به موجب آن، اعمال محدودیت های شدید در شهرهای مختلف کشور از هفته آینده الزامی می گردد. در این شرائط، وظیفه اخلاقی، شرعی و انقلابی همه ما، حفظ حیات جامعه و توجه به مسئولیت عمومی و عمل به اقتضائات این شرائط است. از این رو وظیفه خود می دانم که موارد زیر را به اطلاع ملت شریف ایران برسانم:

1- بسیج همگانی ملت و دولت را برای مقابله با موج سوم کرونا در کشور اعلام می کنم.

2- از همه دستگاههای دولتی و دیگر قوا و نهادها، می خواهم که با اجرای دقیق مصوبات ستاد ملی کرونا، با همه امکانات به یاری وزارت بهداشت و درمان  و کادر درمانی کشور بشتابند.

3- از قرارگاه عملیاتی کرونا می خواهم اجرای همه مصوبات ستاد ملی ، توسط دستگاههای مسئول را پیگیری نماید.

4- از سازمان برنامه و بودجه می خواهم در اجرای این طرح، اعتبارات مورد نیاز وزارت بهداشت و درمان و دیگر دستگاههای مسئول در امر مقابله با کرونا را به فوریت تأمین کند.

5- از وزارت بهداشت و درمان می خواهم به طور کامل و بدون اغماض، طرح نظارت بر قرنطینه مبتلایان و شناسائی حلقه تماس و هشدار و در صورت لزوم جریمه را اجرا کند.

6- از نیروی انتظامی و بسیج می خواهم اجرای کامل و بدون استثناء، تصمیمات انضباطی مقررات فاصله گذاری اجتماعی و محدودیت شدید بهداشتی را اجرا نموده و ضابطین نسبت به جریمه اقلیت بسیار کوچک متخلفین که امنیت بهداشتی جامعه را به خطر می اندازند، اقدام کنند.

7- از رسانه های مسئول و سیاسیون کشور درخواست می کنم که با توجه به اولویت قطعی حراست از جان مردم، وظیفه اطلاع رسانی و اقناع سازی عمومی در رعایت مقررات بهداشتی را در اولویت قرار داده و با سیاسی و جناحی کردن مسأله مقابله با کرونا، مقابله کنند.

8- از مردم فهیم و شریف ایران هم استدعا می کنم در پاسداری از حق الناس و حق حیات مردم، رعایت مقررات مقابله با کرونا را وظیفه شرعی و اجتماعی خود دانسته و همگان را به این وظیفه اجتماعی دعوت کنند و سهل انگاری در این مورد و یا سوء استفاده از این شرائط را برنتابند.

حسن روحانی

رئیس جمهوری اسلامی ایران

انتهای پیام/*
۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما