plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۶
کد مطلب : ۱۲۹۹۸

اعزام بالگردهای هلال احمر و سپاه برای اطفای حریق جنگل‌های گلستان

رییس مرکز کنترل و پشتیبانی اطفا حریق هوایی وزارت دفاع از اعزام بالگردهای سپاه و هلال احمر مجهز به سبدهای اطفا حریق ۴۰۰۰ لیتری برای اطفای حریق جنگل ‌های گرگان خبر داد.
اعزام بالگردهای هلال احمر و سپاه برای اطفای حریق جنگل‌های گلستان
به گزارش ایصال نیوز، خلبان محمد مهدی نوری ضمن اعلام این خبر اظهارداشت: پس از آتش سوزی چند روز گذشته که از شامگاه یکشنبه(۱۱ آبان) در مناطق شمال کشور آغاز و سپس به استان گلستان کشیده شد؛ بنا به درخواست مسئولان استان گلستان و با توجه به وسعت آتش؛ چندین بالگرد با هماهنگی مرکز کنترل و پشتیبانی اطفا حریق هوایی وزارت دفاع به مناطق مورد حریق اعزام شدند.

رئیس مرکز کنترل و پشتیبانی اطفا حریق هوایی کشور درباره آتش‌سوزی استان گلستان اظهار نمود: آتش‌سوزی گرگان در ارتفاعات روستای توسکستان شهر گرگان در استان گلستان آغاز شده و تاکنون ده‌ها هکتار طعمه حریق شده است.

وی با بیان اینکه درجه حرارت اتمسفر منطقه ناشی از آتش سوزی حدود ۷۰ درجه سانتی‌گراد است، افزود: طی روزهای گذشته بالگردهای هلال احمر و هوافضای سپاه با هماهنگی مرکز کنترل و پشتیبانی اطفا حریق هوایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح مجهز به بسکت اطفا حریق ۴۰۰۰ لیتری در حال انجام عملیات هستند و تا پایان اطفا کامل منطقه به عملیات خود ادامه خواهند داد.

به گزارش روابط عمومی وزارت دفاع، خلبان محمد مهدی نوری بابیان اینکه این آتش سوزی تحت کنترل نیروهای عملیاتی قرار گرفته است، گفت: احتمال دارد آتش سوزی‌هایی در سایر مناطق آغاز شود، امیدواریم که با هوشیاری همکاران استانی بتوانیم به موقع نسبت به انجام پشتیبانی عملیات اطفا حریق اقدام کنیم تا این منابع ارزشمند برای کشورمان و آیندگان محفوظ و ماندگار بماند.

انتهای پیام/*
۲
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما