plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۹
کد مطلب : ۱۲۹۸۴

پیام توئیتری ترامپ به جو بایدن

رئیس‌جمهور آمریکا با ارسال پیام توئیتری به رقیب دموکرات خود در انتخابات ریاست جمهوری از وی خواست تا خود را پیروز انتخابات معرفی نکند، چراکه «مراحل قانونی تازه آغاز شده است».
پیام توئیتری ترامپ به جو بایدن
به گزارش ایصال نیوز، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا بامداد امروز، شنبه به وقت تهران در صفحه توئیتر خود به «جو بایدن» نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری پیام داد که ادعای پیروزی در انتخابات نکند.

ترامپ در توئیتی نوشت: بایدن نباید به اشتباه، ادعا کند که پیروز انتخابات شده است؛ چراکه روند قانونی تازه آغاز شده است!

در ادامه توئیت رئیس جمهور آمریکا آمده است: من هم می‌توانم این ادعا را داشته باشم و پیروزی خود را اعلام کنم. مراحل قانونی تازه آغاز شده است.

ترامپ افزود: در شب انتخابات با فاصله زیاد و به صورت گسترده پیشتاز بودیم، اما رفته رفته این پیشتازی به طرز عجیبی از دست رفت. شاید این پیشتازی با روند قانونی احیا شود.

این پیام توئیتری ترامپ به جو بایدن در حالی منتشر می‌شود که ترامپ در آستانه شکست در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا قرار دارد و بایدن اکنون 264 رای الکترال دارد و برای تصدی سمت ریاست جمهوری تنها به 6 رأی الکترال دیگر نیاز دارد. 

این در حالی است که دونالد ترامپ نامزد حزب جمهوری خواه در انتخابات ریاست جمهوری اکنون تنها 214 رای الکترال دارد و برای رسیدن به قدرت نیازی به آرای الکترال همه ایالت‌های کلیدی باقی‌مانده دارد.

رئیس‌جمهور آمریکا روز جمعه در بیانیه‌ای گفت: ما این فرایند را از تمامی جنبه‌های قانونی پیگیری خواهیم کرد تا مردم آمریکا به دولت ما اعتماد داشته باشند. من هرگز در مسیر مبارزه برای شما و برای کشورمان کوتاه نخواهم آمد.

گفتنی است در نتایج غیررسمی بایدن با پیروزی در ایالتهای نوادا، جورجیا، پنسیلوانیا و آریزونا حدود 300 رای الکترال را کسب کرده است و منتظر اعلام رسمی نتایج است.

انتهای پیام/*
۲
مرجع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما