plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۰
کد مطلب : ۱۲۹۴۹
با مشخص شدن نتیجه شمارش آراء در بسیاری از ایالتها

جو بایدن نامزد دموکرات ها، رئیس جمهور ایالات متحده امریکا شد

شکست مفتضحانه قاتل سردار سلیمانی
پس از یک رقابت حساس و نفس گیر انتخاباتی در ایالات متحده امریکا، جو بایدن نامزد دموکرات ها توانست با کسب اکثریت آراء مردمی و الکترال کالج، با شکست دونالد ترامپ، برای چهار سال رئیس جمهور ایالات متحده امریکا شود.
جو بایدن نامزد دموکرات ها، رئیس جمهور ایالات متحده امریکا شد
به گزارش ایصال نیوز، در حالیکه بسیاری از بازارهای مالی و افکار عمومی دنیا آماده پیروزی دونالد ترامپ در رقابت انتخاباتی 2020 امریکا بودند و این نامزد غیرقابل پیش بینی جمهوری خواهان، اعلام پیروزی زودهنگام انتخاباتی کرده بود، با کامل شدن شمارش آراء در بسیاری از ایالت های امریکا، جو بایدن، نامزد دموکرات ها، توانست با کسب اکثریت آراء مردمی و الکترال کالج، پیروزی زودهنگام انتخاباتی را برای خود رقم زند. 

مشارکت کم سابقه مردمی در رقابت های انتخاباتی ایالات متحده امریکا از دیگر شگفتی های انتخابات 2020 بود. به نظر می رسد ضعف شدید دونالد ترامپ در مدیریت بحران کرونا و تبعات ناشی از آن، پیش بینی ناپذیری و عدم ثبات تصمیم گیری در مسائل اساسی امریکا، تنزل جایگاه امریکا در افکار عمومی جهان، گسترش نارضایتی های اجتماعی و مدنی و ساختارشکنی بی سابقه یک رئیس جمهور تازه کار، همه و همه سبب شد تا مردم ایالات متحده امریکا تصمیم به تغییر سرنوشت خویش از طریق صندوق های رأی انتخابات 2020 کنند. 

تا لحظه تنظیم این گزارش، اوضاع در انتخابات مجلس سنا و کنگره نیز چندان باب میل جمهوری خواهان نیست. دموکرات ها تا کنون با کسب 48 کرسی مجلس سنا و 214 صندلی کنگره، برتری خود را نزد افکار عمومی امریکا به رخ جمهوری خواهان کشیده اند. 

دونالد ترامپ که به نظر می رسد از نتایج به دست آمده راضی نیست از هم اکنون شروع به طرح مباحثی در مورد امکان تقلب در انتخابات و تعیین تکلیف انتخابات در دادگاه های حقوقی کرده است. کارزار حقوقی بایدن امّا با استناد به قوانین ایالات متحده امریکا و قوانین ایالتی این کشور، ادعاهای ترامپ را فاقد وجاهت قانونی دانسته است. بسیاری از دادگاه های محلی و ایالتی نیز شکایت وکلای ترامپ را رد کرده اند. 

بایدن تا کنون موفق به کسب حداقل 290 رأی الکترال و هفتاد و چهار میلیون و 909 هزار و 678 رأی شده است. 


برچسب هشدار سواد رسانه ای: ایصال نیوز، اخبار مرتبط با تحولات سیاسی انتخابات 2020 ایالات متحده آمریکا را صرفاً به عنوان یک خبر مرتبط با منطقه امریکا منتشر می کند. عبارات به کار رفته در متن گزارشات و اخبار مرتبط، با هدف تصحیح چهره خصمانه ایالات متحده امریکا نیست. دولت امریکا یک دولت در تخاصم با ایران است که به منافع ملی ایرانیان در طول تاریخ معاصر، صدمات فراوانی وارد کرده است. شورای سردبیری ایصال، چسبندگی شاخص های اجتماعی، سیاسی و اقتصادی کشور با تحولات سیاسی یک دولت در تخاصم را به مصلحت ایران نمی داند و مادامی که دولت در تخاصم ایالات متحده، اصلاح رویه دشمنی با ملت ایران را در پیش نگیرد و اشتباهات گذشته را جبران نکند، فارغ از اینکه چه دولتی در امریکا صحنه گردان قدرت باشد، دولت آن کشور را دشمن منافع ایرانیان می داند. 

 
۳
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما