plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۳
کد مطلب : ۱۲۹۴۲

احتمال برد بایدن قوت گرفت

رسانه های آمریکایی دقایقی پس از اعلام پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری، اقدام به توقف اعلام نتایج شمارش آرا در هفت ایالت باقی مانده کردند، اکنون با چرخش آرا در برخی از ایالت هایی که هنوز آرا نهایی آنها اعلام نشده است، احتمال برد بایدن قوت گرفت.
احتمال برد بایدن قوت گرفت
به گزارش ایصال نیوز، دونالد ترامپ بامداد روز چهارشنبه به وقت واشنگتن، پس از آن‌که شبکه های اجتماعی توئیتر و فیس بوک اقدام به کنترل شدید روی پیام های وی مبنی بر پیش بودن در انتخابات کردند و شبکه خبری سی ان ان و دیگر رسانه های آمریکایی ضمن بی اساس خواندن ادعای ترامپ، به نگرانی احتمالی وی در تغییر احتمالی آرای انتخاباتی در ایالت هایی که وی گمان پیش بودن از رقیب دموکرات خود را دارد، اشاره کردند.

نتایج نهایی در ایالت های میشیگان، ویسکانسین، جرجیا، کارولینای شمالی، پنسیلوانیا، نوادا و آلاسکا هنوز اعلام نشده است و رسانه های آمریکایی از به تعویق افتادن اعلام نهایی این نتایج به روز دوم خبر می دهند.

دونالد ترامپ که تا پیش از این در ایالت های نوادا، ویسکانسین و میشیگان از رقیب دموکرات خود پیشتاز بود، اکنون شاهد چرخش آرا در این سه ایالت به سود جو بایدن است.

آرای ایالت پنسیلوانیا که به علت دارا بودن ۲۰ رای الکترال از اهمیت خاصی برخوردار است، اما همچنان ۶۴درصد آرا شمارش شده است، فرماندار این ایالت از شمارش یک میلیون ارای پستی خبر داده بود، ترامپ تاکنون در ایالت نسبت به بایدن پیشتاز است.

تا این لحظه و بنا به گزارش شبکه خبری فاکس نیوز، جو بایدن و دونالد ترامپ هریک تاکنون به ترتیب ۲۳۸ و ۲۱۳ آرای الکترال را به خود اختصاص داده اند و هیچ یک تا این لحظه موفق به کسب حد نصاب ۲۷۰ رای الکترال نشده است.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما