plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۲
کد مطلب : ۱۲۸۹۲
در نشست ستاد ساماندهی امور جوانان

استاندار اصفهان بر ضرورت تدوین سند توسعه امور جوانان تأکید کرد

فعالیت چهار هزار و ۳۰۰ سمن در استان اصفهان
استاندار اصفهان گفت: سند توسعه امور جوانان بر اساس شاخص‌های موجود در پنج محور سلامت، توانمندسازی در برابر آسیب‌های اجتماعی، فضای مجازی، اشتغال، مهارت آموزی و اولویت‌بندی نیازها و ازدواج و تشکیل خانواده تدوین شود.
استاندار اصفهان بر ضرورت تدوین سند توسعه امور جوانان تأکید کرد
به گزارشش ایصال نیوز، عباس رضایی عصر امروز (یکشنبه 11 آبان)، در حاشیه چهل و هشتمین نشست ستاد ساماندهی امور جوانان استان اصفهان در گفت و گویی افزود: ضروری است مدیران و مسئولان حوزه جوانان اقدام‌هایی را به لحاظ پراکندگی جغرافیایی، وضعیت تاهل و تجرد جوانان به‌روز رسانی کنند.

وی بیان کرد: باید در مورد آیین‌نامه شورای ازدواج جوانان اقدام‌های بیشتری صورت بگیرد، زیرا مصداق مهم مشکلات امروزی جامعه ازدواج است؛ از این رو از دستگاه‌های اجرایی درخواست می‌شود با توجه به شرح وظایف، شاخص‌ها، علاقه جوانان و ارزیابی اداره‌های مختلف تقسیم وظایف کنند.

استاندار اصفهان با اشاره به تصویب‌نامه شورای عالی جوانان تاکید کرد: باید بر اساس قانون سه نفر از استادان حوزه و دانشگاه و چهار جوان منتخب عضو بشود.

وی اضافه کرد: از تشکل‌های جوانان برای همیاری و آموزش حتی به صورت مجازی درخواست می‌شود، ما را در مورد رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری یاری کنند و صداوسیما برای به تصویر کشیدن موفقیت‌ها و کارآمدی جوانان در حوزه‌های مختلف اهتمام ورزد تا خودباوری این قشر به نمایش درآید.

رضایی تشریح کرد: در حوزه جوانان با توجه به روحیه آنها باید تحول‌گرایی صورت بگیرد نه ایستایی، باید به جوانان اعتماد کنیم زیرا آنها سرمایه‌های بزرگ نظام هستند و باید از خرد جمعی و شور، اشتیاق و نشاط آنها در برنامه‌های ستاد ساماندهی استفاده شود.

* دو طرح با همکاری سازمان‌های مردم نهاد ارایه شد

مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان نیز در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: برای نخستین بار در ستاد ساماندهی امور جوانان این استان، ۲ طرح با همکاری سازمان‌های مردم نهاد ارایه شد. سید محمد طباطبایی افزود: نخستین طرح در راستای بحث کارآفرینی و در زمینه مرکز نوآوری و خلاقیت بود که ایرادهایی به آن گرفتند و قرار شد در کارگروه مربوطه نقاط قوت و ضعف طرح مورد بررسی دوباره قرار بگیرد. وی ادامه داد: طرح دیگری از سوی سازمان مردم نهاد جمعیت احیاگران روستاها ارایه شد که در راستای توانمندسازی جوانان روستایی بود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان گفت: هدف از اجرای این طرح‌ها اشتغال‌زایی شهری و روستایی بود که بر اساس رسالت ستاد ساماندهی امور جوانان، طرح‌ها از سوی سازمان‌های مردم نهاد ارایه شد.

وی اضافه کرد: این طرح‌ها نیاز به مرکز، دفتر، فضا، اعتبار و همکاری سایر دستگاه‌ها دارد که امید می‌رود سایر مدیران‌کل مرتبط با ستاد در این زمینه کمک کنند و هم‌افزایی و همراهی برای اجرایی شدن آنها داشته باشند.

استان بیش از پنج میلیون نفری اصفهان با وجود چهار هزار و ۳۰۰ سمن از مجموع افزون بر ۲۰ هزار سازمان مردم نهاد، بیشترین تعداد تشکل‌های غیردولتی را در کشور دارد.

انتهای پیام/*
۵
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما