plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۳ آبان ۱۳۹۹ - ۰۶:۱۲
کد مطلب : ۱۲۷۲۲

رژیم صهیونیستی و سودان عادی سازی روابط را با «همکاری های کشاورزی» آغاز کردند

ترامپ خبر سازش سودان با اسرائیل را اعلام کرد
بیانیه مشترک سران امریکا و رژیم اشغالگر و سودان از توافق رژیم صهیونیستی و سودان بر عادی سازی روابط تاکید کرده است. ترامپ با اعلام عادی‌سازی روابط رژیم صهیونیستی با سودان گفت: مطمئن هستم که عربستان به زودی به سازش خواهد پیوست.
رژیم صهیونیستی و سودان عادی سازی روابط را با «همکاری های کشاورزی» آغاز کردند
به گزارش ایصال نیوز، شامگاه جمعه به وقت ایران، کاخ سفید از گفتگوی تلفنی دونالد ترامپ با سران سودان و رژیم صهیونیستی برای آغاز روابط و توافق سازش میان آنان خبر داد.

ترامپ امرروز جمعه طی تماس تلفنی با عبدالفتاح برهان و عبدالله حمدوک رؤسای کابینه سودان و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی ، توافف عادی سازی روابط میان دو کشور را اعلام کرد.

توافق سازش سودان با اسرائیل با انعقاد توافق همکاری های اقتصادی و به ویژه در بخش  کشاورزی شروع خواهد شد.

پیشتر رادیوی رژیم صهیونیستی، روز چهارشنبه، از سفر هیأتی رسمی به سودان خبر داده بود و در عین حال، گفته بود که این سفر به منظور زمینه‌سازی برای اعلام عادی سازی روابط میان دو طرف انجام شده است.

پایگاه صهیونیستی «واللا» نیز روز گذشته فاش کرد که «رونین برتس» مدیر کل دفتر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و فرستاده «بنیامین نتانیاهو» معروف به «ماعوز» به همراه «میگل کوریا» مشاور «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا و رئیس اداره خلیج فارس و شمال آفریقا در شورای امنیت ملی آمریکا و «اری لایتستون» یکی از مشاوران ارشد سفیر آمریکا در تل‌آویو در این پرواز محرمانه به خارطوم حضور داشتند.

گفتنی است، با آنکه منابع خبری پیشتر گزارش داده بودند که یکی از شروط سودان برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی حذف نام این کشور از فهرست تروریستی آمریکاست؛ اما مقامات سودانی تأکید کرده بودند که حذف نام سودان ارتباطی با عادی‌سازی روابط با تل‌آویو ندارد.

انتهای پیام/*
 
۱
مترجم : احمد امینی
مرجع : اسکای نیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما