plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۳
کد مطلب : ۱۲۵۹۵

نتانیاهو به زودی به بحرین و امارات سفر می کند

منابع آگاه اعلام کردند بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی طی روزهای آینده به امارات و بحرین می رود. امروز نخستین پرواز مستقیم تجاری از تل آویو به منامه انجام خواهد شد.
نتانیاهو به زودی به بحرین و امارات سفر می کند
به گزارش ایصال نیوز، به نقل از عربی ۲۱، این اولین سفر نتانیاهو به ابوظبی و منامه است که تاریخ دقیق آن اعلام نشده و منابع درباره جزئیات آن چیزی فاش نکردند.

اخیرا نتانیاهو اعلام کرد که محمد بن زاید، ولیعهد امارات را برای سفر به اراضی اشغالی دعوت کرده و در مقابل ولیعهد ابوظبی نیز از نتانیاهو خواسته است که به امارات سفر کند.

در همین حال وزیر خزانه داری آمریکا روز شنبه در راس هیئتی آمریکایی سفرش به اراضی اشغالی، امارات و بحرین را آغاز کرد و این هیات با همراهی هیاتی صهیونیستی امروز یکشنبه با یک پرواز مستقیم به منامه می روند.

قرار است در جریان این سفر توافقنامه افتتاح سفارتخانه ها و برقراری روابط دیپلماتیک میان امارات و رژیم صهیونیستی امضا شود.

دفتر بنیامین نتانیاهو اعلام کرد که این اولین پرواز تجاری از اراضی اشغالی به بحرین و به ریاست میر بن شبات، مشاور امنیت داخلی این رژیم است. این هیات همچنین شامل مقامات ارشد دفتر نتانیاهو ، وزارت های امور خارجه ، دارایی ، اقتصاد، کشاورزی، بهداشت ، علوم و حمل و نقل است.

انتظار می رود اعضای هیئت اسرائیلی با مقامات ارشد بحرینی و آمریکایی در زمینه هایی مانند هواپیمایی ، حمل و نقل ، فناوری ، صنعت ، تجارت ، پول ، گردشگری ، کشاورزی ، روابط دیپلماتیک ، بهداشت و فرهنگ گفتگو کنند.

در بیانیه دفتر نتانیاهو آمده است: "طی این سفر ، سندی در مورد برقراری روابط دیپلماتیک و صلح آمیز بین اسرائیل و بحرین امضا خواهد شد و تفاهم نامه ها در مورد موضوعات مختلف دو جانبه منعقد خواهد شد. ۱۵ سپتامبر ، امارات و بحرین توافق عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را در کاخ سفید امضا کردند.

انتهای پیام/*
۲
مرجع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما