کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دو نفر بر اثر گازگرفتگی در سپاهان شهر اصفهان جان باختند

ایرنا , 26 مهر 1399 ساعت 18:19

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: نشت گاز مونواکسیدکربن در سپاهان شهر اصفهان جان دو نفر از اعضای یک خانواده را گرفت.


به گزارش ایصال نیوز، فرهاد کاوه آهنگران روز شنبه در گفت و گویی افزود: ساعت هشت صبح امروز شهروندان خیابان توحید سپاهانشهر، پاسخگو نبودن یکی از واحدهای همکف مجتمع مسکونی ۴ طبقه را در تماس با سامانه ۱۲۵ سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان اطلاع دادند.

وی ادامه داد: اکیپ امداد و نجات بلافاصله از ایستگاه شماره ۱۳ به محل حادثه اعزام و با توجه به فوریت موضوع درب واحد ۳۰ متری باز شد.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان افزود: آتش نشانان در بدو ورود با دو نفر آقا ۴۸ ساله و ۲۰ ساله مواجه شدند که بدلیل توجه نداشتن به اصول ایمنی نصب و استفاده از وسائل گرمایشی و به تائید عوامل اورژانس شهر قبل از رسیدن اکیپ اعزامی با احتمال گاز گرفتگی جان خود را از دست داده بودند.

وی اضافه کرد: علت دقیق وقوع این حادثه به عهده مراجع قضایی و انتظامی و پزشکی قانونی است اما شواهد و بررسی های اولیه صحنه حادثه نشان از احتمال گاز گرفتگی دارد .

کاوه آهنگران از همشهریان خواست نسبت به بازدید مجدد وسائل گرمایشی خود اقدام کنند. منوکسیدکربن، گازی بیرنگ و بی‌بو یا همان قاتل نامرئی با شروع فصل سرما با آماری گسترده‌تر اما آرام و بیصدا خانواده‌هایی را عزادار می‌کند و هرساله با آغاز فصل سرما میزان مسمومیت با CO افزایش مییابد. عمده ترین منبع تولید این گاز سوختن ناقص نفت و گاز است ولی در اثر احتراق هر نوع ماده سوختنی بویژه در محیط های در بسته و فاقد اکسیژن تولید گاز منوکسید کربن امکان پذیر است.

استفاده از آبگرمکن یا بخاری های مستعمل یا دارای نقص فنی و بدون دودکش یا دارای دودکش بدون عملکرد مناسب در محل سکونت، بیشترین موارد ابتلا به مسمومیت را تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام/*


کد مطلب: 12585

آدرس مطلب :
https://www.isalnews.ir/fa/news/12585/دو-نفر-اثر-گازگرفتگی-سپاهان-شهر-اصفهان-جان-باختند

ایصال نیوز
  https://www.isalnews.ir