plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۹
کد مطلب : ۱۲۵۸۵

دو نفر بر اثر گازگرفتگی در سپاهان شهر اصفهان جان باختند

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: نشت گاز مونواکسیدکربن در سپاهان شهر اصفهان جان دو نفر از اعضای یک خانواده را گرفت.
دو نفر بر اثر گازگرفتگی در سپاهان شهر اصفهان جان باختند
به گزارش ایصال نیوز، فرهاد کاوه آهنگران روز شنبه در گفت و گویی افزود: ساعت هشت صبح امروز شهروندان خیابان توحید سپاهانشهر، پاسخگو نبودن یکی از واحدهای همکف مجتمع مسکونی ۴ طبقه را در تماس با سامانه ۱۲۵ سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان اطلاع دادند.

وی ادامه داد: اکیپ امداد و نجات بلافاصله از ایستگاه شماره ۱۳ به محل حادثه اعزام و با توجه به فوریت موضوع درب واحد ۳۰ متری باز شد.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان افزود: آتش نشانان در بدو ورود با دو نفر آقا ۴۸ ساله و ۲۰ ساله مواجه شدند که بدلیل توجه نداشتن به اصول ایمنی نصب و استفاده از وسائل گرمایشی و به تائید عوامل اورژانس شهر قبل از رسیدن اکیپ اعزامی با احتمال گاز گرفتگی جان خود را از دست داده بودند.

وی اضافه کرد: علت دقیق وقوع این حادثه به عهده مراجع قضایی و انتظامی و پزشکی قانونی است اما شواهد و بررسی های اولیه صحنه حادثه نشان از احتمال گاز گرفتگی دارد .

کاوه آهنگران از همشهریان خواست نسبت به بازدید مجدد وسائل گرمایشی خود اقدام کنند. منوکسیدکربن، گازی بیرنگ و بی‌بو یا همان قاتل نامرئی با شروع فصل سرما با آماری گسترده‌تر اما آرام و بیصدا خانواده‌هایی را عزادار می‌کند و هرساله با آغاز فصل سرما میزان مسمومیت با CO افزایش مییابد. عمده ترین منبع تولید این گاز سوختن ناقص نفت و گاز است ولی در اثر احتراق هر نوع ماده سوختنی بویژه در محیط های در بسته و فاقد اکسیژن تولید گاز منوکسید کربن امکان پذیر است.

استفاده از آبگرمکن یا بخاری های مستعمل یا دارای نقص فنی و بدون دودکش یا دارای دودکش بدون عملکرد مناسب در محل سکونت، بیشترین موارد ابتلا به مسمومیت را تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام/*
۲
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما