plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۶
کد مطلب : ۱۲۵۶۲

۲۰ میلیون ایرانی مبتلا به بیماری‌های زمینه ای، در خطر شدید کرونا قرار دارند

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: حداقل ۲۰ میلیون نفر با بیماری زمینه ای در ایران در معرض خطر شدید کووید۱۹ قرار دارند.
۲۰ میلیون ایرانی مبتلا به بیماری‌های زمینه ای، در خطر شدید کرونا قرار دارند
به گزارش ایصال نیوز، کیانوش جهانپور روز پنجشنبه در توئیتر نوشت: بیش از ۱۰۰ میلیون آمریکایی دارای بیماریهای زمینه ای هستند که آنها را در معرض خطر شدید کووید۱۹ قرار می دهد. در ایران هم حداقل ۲۰ میلیون نفر دارای وضعیت مشابهی هستند. تنها راه جلوگیری از ابتلا و فوت بیشتر، کنترل ویروس کرونا است.

وی روز چهارشنبه نیز در شبکه ارتباطی توئیتر نوشته بود: بدون اعمال محدودیت و بدون استفاده از ابزارهای قانونی و حاکمیتی برای توقف سفرها و ترددهای غیرضروری و اجباری کردن رعایت شیوه نامه های بهداشتی و استفاده همگانی از ماسک، وضعیت قرمز که سهل است، باید در انتظار پاییز سیاه بود. ما و شما اگر رودربایستی داریم، اما کرونا با کسی شوخی ندارد.

بیماری های زمینه ای شامل انواع بیماری های واگیر از جمله ایدز، هپاتیت، بیماری های گوارشی، سل، بیماری های تنفسی و ... و بیماری های غیر واگیر مانند بیماری های قلبی و عروقی، دیابت، سرطان و ضعف سیستم ایمنی بدن می شود، همچنین سالمندان نیز به علت ضعف سیستم ایمنی در خطر شدید ابتلا به کووید-۱۹ قرار دارند.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما