plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۶
کد مطلب : ۱۲۵۵۷

روسیه یک حمله تروریستی را قبل از اجرا خنثی کرد

سازمان امنیت روسیه امروز پنجشنبه اعلام کرد با شناسایی و اقدام به موقع در شهر ولگوگراد، واقع در جنوب روسیه از انجام حملات تروریستی جلوگیری شده است .
روسیه یک حمله تروریستی را قبل از اجرا خنثی کرد
به گزارش ایصال نیوز، سازمان امنیت فدرال روسیه ضمن اعلام این مطلب خاطرنشان ساخت، هسته تروریست های بین المللی عضو گروهک موسوم به "كتيبة التوحيد والجهاد" (سازمان تروریستی ممنوعه در روسیه) متلاشی شده است.

در اطلاعیه منتشره آمده است: " سازمان امنیت فدرال روسیه، فعالیت سلول بین منطقه ای سازمان تروریستی بین المللی كتيبة التوحيد والجهاد را که در روسیه ممنوع اعلام شده، خنثی کرده است. اعضای آن که مهاجران از یکی از کشورهای منطقه آسیای میانههستند، قصد داشتند در شهر ولگوگراد عملیات خرابکارانه و تروریستی اجرا کنند."

 اضافه می شود : " سرکرده گروه و همدست وی که در جریان عملیات دستگیری تلاش کرده بودند وسایل ترور را از مخفیگاهی در ولگوگراد خارج کنند، در برابر ماموران سازمان امنیت روسیه مقاومت مسلحانه نشان دادند و در نتیجه خنثی و دستگیر شدند."

در محل حادثه و محل های اقامت اسلام گرایان، اسلحه گرم ، مهمات ، مواد شیمیایی و اجزای مربوط به مواد منفجره دست ساز ، کتب مذهبی و همچنین نقشه ای از ولگوگراد با مکان های در نظر گرفته شده برای حملات تروریستی علامت گذاری شده در آن ، کشف و ضبط شد.

سازمان پلیس امنیت روسیه افزود بطور همزمان در شهرهای مسکو ، سن پترزبورگ ، اوفا ، مایکوپ و ولگوگراد ، اعضای دیگر این هسته تروریستی بازداشت شده اند.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : اسپوتنیک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما