کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

با سقوط دو بالگرد، دست‌کم ۱۵ نیروی ارتش افغانستان کشته شدند

العالم , 23 مهر 1399 ساعت 11:33

بر اثر برخورد دو بالگرد متعلق به ارتش افغانستان دست‌کم 15 سرنشین آن جان باختند. ولایت هلمند در روزهای اخیر صحنه درگیری شدید میان طالبان و نیروهای دولتی افغانستان با پشتیبانی ارتش آمریکا بوده است.


به گزارش ایصال نیوز، فرماندار شهرستان ناوه در ولایت هلمند افغانستان اعلام کرد در اثر برخورد و سقوط دو فروند بالگرد ارتش این کشور، ۱۵ نیروی آن کشته شدند.

برخی منابع از کشته شدن 17 عضو ارتش افغانستان در این حادثه خبر می‌دهند.

«تورجان هلمندوال» روز چهارشنبه به رسانه‌های محلی این کشور گفت که شب گذشته این بالگردها در حال گشت‌زنی مناطقی در این شهرستان بودند تا از حمله طالبان به نیروی زمینی ارتش جلوگیری کنند که در آسمان با یکدیگر برخورد کردند.

وزارت دفاع افغانستان تاکنون در این رابطه اظهار نظری نکرده است.

برخی منابع اعلام کردند که این دو بالگرد نیروهای کماندو را به محل درگیری رسانده و زمانی که در حال انتقال زخمی‌های درگیری بودند با هم برخورد کرده و سقوط کردند. همچنین در حملات هوایی نظامیان آمریکا طی روزگذشته به مواضع طالبان در استان هلمند بیش از ۲۵۰ نفر کشته و زخمی شدند.

ولایت هلمند افغانستان طی هفته گذشته تاکنون شاهد درگیری‌های شدید بین طالبان و نیروهای دولتی افغانستان بوده است که این درگیری صدها کشته و هزاران بی خانمان برجای گذاشت.

این حملات باعث آوارگی شمار زیادی از مردم مرکز این استان شده و هزاران نفر از شهروندان لشکرگاه در حال ترک شهر هستند. این آوارگان که از نبود غذا و سرپناه در رنج هستند، با سردی هوا شرایط بدتری را تحمل می‌کنند.

انتهای پیام/*


کد مطلب: 12539

آدرس مطلب :
https://www.isalnews.ir/fa/news/12539/سقوط-دو-بالگرد-دست-کم-۱۵-نیروی-ارتش-افغانستان-کشته-شدند

ایصال نیوز
  https://www.isalnews.ir