کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

باکو از حمله به سامانه موشکی ارمنستان خبر داد

ایرنا , 23 مهر 1399 ساعت 7:38

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان از حمله پیشگیرانه به چند سامانه موشکی عملیاتی ارمنستان خبر داد.


به گزارش ایصال نیوز، وزارت  دفاع آذربایجان مدعی شد بامداد امروز چهارشنبه استقرار چند سامانه موشکی عملیاتی و تاکتیکی با موشک های بالیستیکی ارمنستان در مسیر منطقه مرزی این کشور به شهرستان "کلبجر "جمهوری آذربایجان که در اختیار نیروهای ارمنی است ، مشاهده شد که در موقعیت پرتاب قرار گرفته بودند.

برپایه این گزارش ، سامانه های موشکی مستقر در این مسیر به سوی شهرهای گنجه و مینگچویر جمهوری آذربایجان هدف گیری شده بود ولی ارتش جمهوری آذربایجان در اقدامی پیشگیرانه با نابود کردن این سامانه های موشکی مانع حملات آن شد.

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان در این گزارش اعلام کرد که مسوولیت وخامت اوضاع در منطقه مورد مناقشه قره باغ بر عهده مسوولان سیاسی و نظامی ارمنستان است. شهر "گنجه " واقع در 368 کیلومتری غرب باکو با 500هزار جمعیت دومین شهر بزرگ جمهوری آذربایجان به شمار می رود.

جمهوری آذربایجان مدعی است بر اثر حملات موشکی بامداد 11 اکتبر ( 20 مهر ) جاری نیروهای ارمنی به شهر گنجه 10 تن از ساکنان غیر نظامی این شهر جان باخته و 35 نفر دیگر نیز مجروح شدند .

شهر "مینگچویر " با یکصد هزار جمعیت یکی از مراکز صنعتی بزرگ جمهوری آذربایجان در غرب این کشور به شمار می رود و بزرگترین نیروگاه برق آبی منطقه قفقاز جنوبی در این شهر فعال است . این شهر نیز چند روز پیش مورد حملات موشکی نیروهای ارمنی قرار گرفته بود.

درگیری های نظامی میان نیروهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان ششم مهرماه جاری از سرگرفته شده است . پس از درگیری‌های نظامی چند روزه ماه جولای (اواسط تیر) بین نیروهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان که منجر به تلفات جانی از هر دو طرف شد، جنگ لفظی و برخی تحرکات دیپلماتیک به تنش در منطقه قفقاز دامن زد و بروز برخورد نظامی میان این دو کشور را قابل پیش‌ بینی کرده بود.

با وجود حصول توافق آتش بس در مذاکرات جمعه گذشته ( 18 مهر ماه ) وزیران امور خارجه ارمنستان و جمهوری آذربایجان در مسکو ، رژیم اتش بس در این چند روز اخیر در منطقه مورد مناقشه قره‌باغ بصورت مرتب نقض می شود.

انتهای پیام/*


کد مطلب: 12529

آدرس مطلب :
https://www.isalnews.ir/fa/news/12529/باکو-حمله-سامانه-موشکی-ارمنستان-خبر

ایصال نیوز
  https://www.isalnews.ir