plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۵
کد مطلب : ۱۲۵۱۳

استاد اکبر عالمی درگذشت

اکبر عالمی مجری، منتقد و مستندساز، به‌دلیل ابتلا به ویروس کرونا، بامداد سه‌شنبه ۲۲ مهرماه درگذشت. حسین انتظامی رئیس سازمان امور سینمایی، در پیامی درگذشت استاد اکبر عالمی را تسلیت گفت.
استاد اکبر عالمی درگذشت
به گزارش ایصال نیوز، اردشیر عالمی فرزند مرحوم اکبر عالمی با اعلام خبر درگذشت این هنرمند، در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت: پدر رفت، فقط پدر من نبود، پدر چند نسل ایران بود، تاثیر وجودش تا سال‌ها باقی خواهد ماند.

اردشیر عالمی اعلام کرده که زمان و شرایط برگزاری مراسم ترحیم پدر مرحومش به‌زودی اعلام خواهد شد.

اکبر عالمی، متولد تیر ۱۳۲۴ در اهواز، فارغ‌التحصیل رشته سینما با مدرک دکتری از انگلستان است که تاکنون مستندهای مختلفی را از جمله «مروارید خلیج‌فارس» ساخته است. او علاوه بر تالیف و ترجمه آثاری در حوزه سینما و عکاسی، در سال‌های دهه ۷۰ هم مجری برنامه «هنر هفتم» بود.

حسین انتظامی رئیس سازمان امور سینمایی، در پیامی درگذشت استاد اکبر عالمی را تسلیت گفت.

در پیام رییس سازمان سینمایی آمده است: « خبر تاسف بار درگذشت آموزگار پیشکسوت سینما، اکبر عالمی، اندوه این روزهای سخت را دوچندان کرد.

زنده یاد اکبر عالمی معیار سینماگر اندیشه‌مدار و مصداق انسان وارسته و اخلاق‌مدار بود. آثار او چه در قاب دوربین، چه بر مرکب قلم و چه بر مسند معلم دانشگاه، حکایت از نگاه انسانی و مهربانانه او به زندگی و جهان پیرامونش داشت.

نگاه مسئولانه او همین بس که در به تصویرکشیدن مجاهدت‌های ایثارگران سپیدجامه به بیماری مبتلا شد. فقدان این سینماگر و منتقد متعهد و پژوهشگر و مترجم زبردست را به اهالی فرهنگ و هنر و خانواده آن مرحوم صمیمانه تسلیت می‌گویم.»

انتهای پیام/*
۲
مرجع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما