کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آمریکا مواضع طالبان افغانستان در هلمند را بمباران کرد

یورونیوز , 22 مهر 1399 ساعت 9:05

جنگنده‌های ارتش آمریکا در دومین روز از نبرد سخت در ولایت هلمند در جنوب افغانستان و در حمایت از نیروهای دولتی افغانستان، مواضع طالبان در این ولایت را بمباران کردند.


به گزارش ایصال نیوز، سانی لگت، سخنگوی نیروهای آمریکایی در افغانستان روز دوشنبه گفت این حملات به‌خاطر دفاع از نیروهای امنیتی افغانستان و مطابق با توافقنامه دوحه انجام شده ‌است.

خبرگزاری افق با نقل خبر حمله جنگنده‌های آمریکایی نوشته است که درگیری‌های جاری در هلمند ۸۰ جنگجوی طالبان کشته شده‌اند.

هلمند از پایگاه‌های اصلی طالبان در جنوب افغانستان محسوب می‌شود.

نبرد و حملات در هلمند در حالی است که آمریکا و طالبان در توافقنامه‌ای که امضاء کرده‌اند متعهد شده اند به یکدیگر حمله نکنند.

همزمان با جنگ در هلمند، ژنرال مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش ایالات متحده آمریکا در گفت‌‌وگو با یک شبکه رادیویی دولتی در ایالات متحده گفته است که خروج آمریکا از افغانستان «مشروط» خواهد بود.

این فرمانده بلند‌پایه ارتش آمریکا یادآور شد که خروج نظامیان کشورش از افغانستان که دونالد ترامپ وعده انجام آنرا تا پیش از فرا رسیدن کریسمس داده به کاهش خشونت‌‌ها و دیگر شرایط پیش‌ بینی‌شده در توافق امضا شده با طالبان بستگی خواهد داشت.

مارک میلی افزود: مهم آن است که ما ضمن در نظر گرفتن منافع حیاتی امنیت ملی ایالات متحده که پیش‌تر در افغانستان به خطر افتاده بود، به شکلی مسئولانه و آگاهانه در حال پایان دادن به جنگ هستیم.

در توافقنامه صلحی که ۲۹ فوریه پس از ۱۹ سال مناقشه د رخاک افغانستان میان واشنگتن و طالبان به امضا رسید خروج کلیه نظامیان آمریکایی تا حداکثر اواسل سال ۲۰۲۱ پیش‌بینی شده است.

شورشیان طالبان در مقابل متعهد شده‌اند که دست از خشونت بکشند و به نیروهای «تروریستی» اجازه ندهند در سرزمین‌های تحت کنترل خود عملیات انجام دهند و یا به شهرها حمله کنند.

آغاز گفتگوهای رو در رو میان طالبان و کابل که با چند ماه تاخیر به تازگی در ماه سپتامبر در قطر آغاز شد، نیز از دیگر شروط مطرح شده در توافقنامه‌ صلح یاد شده است.

انتهای پیام/*


کد مطلب: 12508

آدرس مطلب :
https://www.isalnews.ir/fa/news/12508/آمریکا-مواضع-طالبان-افغانستان-هلمند-بمباران

ایصال نیوز
  https://www.isalnews.ir