plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۶
کد مطلب : ۱۲۵۰۶

نخست وزیر تشکیلات خودگردان: آماده مذاکره براساس راهکار تشکیل دو حکومت هستیم

اتحادیه اروپا کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد
محمد اشتیه ضمن تأکید بر لزوم به رسمیت شناخته شدن این کشور توسط اتحادیه اروپا، گفت که هر فرآیند سیاسی باید مبتنی بر پایان بخشیدن به اشغالگری رژیم صهیونیستی و بر اساس راهکار دو دولتی باشد.
نخست وزیر تشکیلات خودگردان: آماده مذاکره براساس راهکار تشکیل دو حکومت هستیم
به گزارش ایصال نیوز، «محمد اشتیه» نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین تأکید کرد که دولت، برای برگزاری انتخابات تمام تلاش خود را خواهد کرد.

اشتیه در جریان دیدار ویدئوکنفرانسی با کمیسیون روابط خارجی پارلمان اتحادیه اروپا گفت که وی به همراه سران فلسطین، در برگزاری انتخابات، اراده جدی دارد.

وبگاه خبری صفا فلسطین، به نقل از این مسئول تشکلات خودگردان، گزارش داد که این انتخابات، دریچه‌ای برای پایان اختلافات و بازگرداندن شور دموکراسی به فلسطین است.

وی ضمن درخواست از اتحادیه اروپا برای حمایت از این انتخابات، تأکید کرد که این اتحادیه باید به رژیم صهیونیستی اعمال فشار کند تا این انتخابات در قدس نیز برگزار شود.

این مسئول فلسطینی از اتحادیه اروپا خواست که در هر فرآیند سیاسی آتی، نقش فعالی داشته باشد تا مسئله فلسطین حل شود؛ مسئله‌ای که معلول «اقدامات اشغالگر و انحصار میانجیگری فرآیند سیاسی توسط آمریکا» است.

اشتیه همچنین تأکید کرد که «هر فرآیند سیاسی باید مبتنی بر پایان بخشیدن به اشغالگری اسرائیل در سرزمین ما و بر اساس راهکار دو دولتی باشد که بر اساس حقوق بین‌الملل و قطعنامه‌های سازمان ملل است».

وی با بیان اینکه، ملت فلسطین، برنده هر گونه راهکار سیاسی عادلانه است، از کشورهای اتحادیه اروپا خواست که کشور فلسطین را به رسمیت بشناسند.

این مسئول فلسطینی تصریح کرد: «تشکیلات خودگردان هیچ فرصتی را از دست نداده است؛ زیرا ما هیچ فرصتی نداشتیم تا حقوق ملت خود را در تشکیل کشور مستقل در مرزهای ۱۹۶۷ به پایتختی قدس و راهکار عادلانه مسئله آوارگان احقاق کنیم».

اشتیه در پایان خطاب به امارات و بحرین و کشورهایی مانند عربستان سعودی که در پی عادی‌سازی روابط خود با رژیم صهیونیستی هستند، گفت: «عادی‌سازی برخی کشورهای عربی به سود معادله صلح در برابر زمین نیست، بلکه به سود دیدگاه اسرائیل یعنی صلح مجانی همراه با ادامه اشغالگری است».

گفتنی است، در همین ارتباط، به گزارش اسپوتنیک، محمد اشتیه، نخست وزیر فلسطین آمادگی طرف فلسطینی برای گفت و گو با اسرائیل را در اسرع وقت ابراز داشت، اما درعین حال تاکید کرد که اقدامات طرف اسرائیلی منعکس کننده قصد گفت و گو نیست و همواره درحال از بین بردن اعتماد فیمابین بوده است.

اشتیه در جلسه کمیته امور خارجه پارلمان اروپا گفت: نخست وزیر اسرائیل همیشه در مورد اینکه بیت المقدس پایتخت اسرائیل است سخن میگوید، این به ما نشان می دهد که اصلاً قصد توافق با ما را ندارد.

انتهای پیام/*
۲
مرجع : فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما