plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۰
کد مطلب : ۱۲۴۸۷

سفر رئیس کل بانک مرکزی ایران به عراق

«عبدالناصر همتی» رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران برای انجام سفری یک روزه صبح امروز (دوشنبه) وارد بغداد پایتخت عراق شد.
سفر رئیس کل بانک مرکزی ایران به عراق
به گزارش ایصال نیوز، همتی در رأس هیاتی با هدف گسترش همکاریهای بانکی در حوزه مناسبات بازرگانی و دیدار و گفت وگو با مقامات بلندپایه از جمله نخست‌وزیر، وزیر دارایی و رئیس کل بانک مرکزی عراق به بغداد سفر کرده است.

وی در سفر امروز قرار است به ترتیب با «مصطفی غالب مخیف» رئیس کل بانک مرکزی، «سالم جواد عبدالهادی الچلبی» رئیس بانک تجارت، «علی عبدالامیر علاوی» وزیر دارایی و «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق دیدار و گفت و گو کند.

این دومین سفر رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به عراق در چهار ماه گذشته است.

همتی 28 خرداد نیز از بغداد دیدن کرد. وی در سفر قبلی خود با نخست‌وزیر، رئیس کل بانک مرکزی و وزیر دارایی عراق درباره مناسبات مالی و اقتصادی و توسعه روابط دو کشور دیدار و گفت‌ و گو کرده بود.

همتی در پایان دیدار خردادماه خود با وزیر دارایی عراق در مصاحبه اختصاصی با ایرنا گفته بود که طرف عراقی برای پرداخت همه مطالبات مالی ایران اعلام آمادگی کرده است.

رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران بخش مهم رایزنی‌ها و گفت وگوهای خود را مرتبط با مطالبات مالی ایران در نتیجه فروش انرژی (گاز و برق) به عراق دانست.

رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در پایان سفر خرداد گذشته خود به دیدار نخست‌وزیر عراق رفت و الکاظمی در این دیدار گفته بود که شخصاً دستور داده‌ام مشکلات مرتبط با پرداخت مطالبات مالی ایران حل شود.

انتهای پیام/*
۲
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما