plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۳
کد مطلب : ۱۲۴۶۱

مرکز قره‌باغ با وجود اعلام آتش‌بس دیشب بمباران شد

گزارش ها از نقض آتش بس، بین آذربایجان و ارمنستان خبر می دهد، هر دو کشور یکدیگر را به نقض آتش بس متهم می کنند. مرکز قره باغ شنبه شب با وجود گذشت چند ساعت از زمان تعیین شده برای اجرای آتش بس بمباران شد.
مرکز قره‌باغ با وجود اعلام آتش‌بس دیشب بمباران شد
به گزارش ایصال نیوز، خبرگزاری فرانسه از شنیده شدن صدای هفت انفجار شدید حدود ساعت ۲۳:۳۰ شنبه شب در مرکز قره باغ خبر داد. ساکنان استپاناکرت/خان کندی به دنبال شنیده شدن صدای انفجار به زیرزمین ها پناه بردند.

جمهوری آذربایجان و ارمنستان جمعه شب با میانجیگری روسیه برای اجرای آتش بس از شهر شنبه در منطقه ناگورنو قره باغ به توافق رسیدند. با این حال دو طرف مواضع یکدیگر را ساعاتی پیش از زمان تعیین شده برای اجرای آتش بس مورد هدف قرار داده بودند.

 سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه گفته بود که آتش بس در منطقه ناگورنو قره باغ با اهداف «بشردوستانه» برقرار می شود.

وی افزوده بود که دو طرف متعهد شده اند تا مذاکرات جدی برای دستیابی فوری به یک راه حل مسالمت آمیز را آغاز کنند.

بر اساس آمارهای رسمی در جریان دور اخیر درگیری ‌ها، از ده روز گذشته تاکنون در قره ‌باغ تاکنون بیش از ۴۴۰ نفر جان خود را از دست داده ‌اند.

گفتنی است، با وجود توافق وزیران امور خارجه ارمنستان و آذربایجان در دیدار جمعه گذشته در مسکو در باره برقراری آتش بس از ساعت ۱۲ روز شنبه، گزارش‌های رسیده از ادامه درگیری های شدید شب گذشته و بامداد امروز در منطقه مورد مناقشه قره باغ حکایت دارد.

 در جدیدترین تحول، جمهوری آذربایجان اعلام کرد : حملات موشکی بامداد امروز (یکشنبه) نیروهای ارمنستان به شهر گنجه در  ۵ کشته و ۱۷ مجروح بر جای گذاشت.

انتهای پیام/*
۳
مرجع : یورونیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما