plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۰۶:۰۵
کد مطلب : ۱۲۴۳۲

اعلام آتش بس میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان در «قره‌باغ»

وزیر خارجه روسیه از توافق ارمنستان و جمهوری آذربایجان بر سر توقف درگیری‌ها و برقراری آتش‌بس در منطقه مورد مناقشه «قره‌باغ» خبر داد.
اعلام آتش بس میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان در «قره‌باغ»
به گزارش ایصال نیوز، دو کشور ارمنستان و جمهوری آذربایجان جمعه شب پس از انجام مذاکرات فشرده با میانجی گری روسیه در مسکو، بر سر آتش بس در منطقه مورد مناقشه قره باغ به توافق رسیدند.

«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه پس از نشست سه‌جانبه مسکو، ایروان و باکو در مسکو که 10 ساعت به طول انجامید، بیانیه‌ای مشترک‌ در این خصوص قرائت کرد و گفت: «طبق توافق ارمنستان و جمهوری آذربایجان، آتش‌بس در قره‌باغ از بامداد امروز (10 اکتبر) وارد مرحله اجرا شده است».

وزیر خارجه روسیه افزود: این آتش بس با اهداف بشردوستانه و با میانجی‌گری کمیته جهانی صلیب سرخ و بر اساس اصول و ضوابط این کمیته اعلام شده است.

سرگئی لاوروف تاکید کرد که ارمنستان و جمهوری آذربایجان همچنین بر سر تبادل اسرا و اجساد قربانیان جنگ قره باغ، با یکدیگر توافق کردند.

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه روز پنجشنبه از وزرای خارجه ارمنستان و آذربایجان دعوت کرده بود تا روز جمعه برای انجام مذاکره به منظور برقراری آتش بس در قره باغ، به مسکو سفر کنند.

انتهای پیام/*
۲
مرجع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما