plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۸ مهر ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۱
کد مطلب : ۱۲۴۳۱

نشست سه‌جانبه جمهوری آذربایجان، روسیه و ارمنستان در مسکو

نشست سه جانبه میان آذربایجان و ارمنستان با میانجی‌گری روسیه از عصر روز جمعه در مسکو آغاز شد.
نشست سه‌جانبه جمهوری آذربایجان، روسیه و ارمنستان در مسکو
به گزارش ایصال نیوز، نشست سه جانبه میان آذربایجان و ارمنستان با میانجی‌گری روسیه عصر روز جمعه در مسکو آغاز شد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه شب گذشته از دعوت وزرای خارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان به مسکو برای حل و فصل بحران و کاهش تنشهای نظامی در قره باغ خبر داده بود.

کاخ کرملین اخیرا اعلام کرده که حمایت مسکو از ایروان در چارچوب پیمان دست جمعی این کشور با کشورهای آسیای مرکزی فقط مختص ارمنستان است و منطقه قره باغ را شامل نمی‌شود.

روسیه پیش از این بارها خواستار آتش بس در قره باغ کوهستانی شده بود.
وزارت دفاع ارمنستان اعلام کرد که شهر «استپاناکرت» یا همان «خان‌کندی»، مرکز منطقه قره‌باغ، از صبح روز جمعه زیر گلوله‌باران طرف آذربایجانی قرار داشت. حکومت منطقه قره‌باغ که ذیل حمایت ارمنستان قرار دارد نیز روز  جمعه با اعلام آمار جدیدی از تلفات خود گفت ۳۷۶ خدمه نظامی آنها طی درگیری‌ها از تاریخ ۲۷ سپتامبر تا ۹ اکتبر، کشته شده‌اند.

به نوشته رویترز، وزارت دفاع آذربایجان هم می‌گوید از شب گذشته درگیری‌ها در خط تماس بین دو طرف در منطقه قره‌باغ ادامه یافته است. درگیری‌های شدید نظامی در منطقه «قره‌باغ کوهستانی» از ۱۳ روز پیش (پنجم مهر) میان ارتش جمهوری آذربایجان و ارتش ارمنستان آغاز شده و از دو روز گذشته نیز حملات به داخل شهرها کشیده شده است.

پیش از این روسیه، فرانسه و دولت ارمنستان از اعزام تروریست‌های سوری به جمهوری آذربایجان بدست ترکیه خبر داده بودند که این خبرها البته با تکذیب شدید باکو مواجه شده است.

در مقابل جمهوری آذربایجان نیز مدعی است که تعدادی از ارمنی‌های سوریه و لبنان و دیگر مناطق جهان خود را برای جنگ به قره‌باغ رسانده‌اند.

گفتننی است ایران، سازمان ملل،فرانسه، امریکا و روسیه در روزهای اخیر دو طرف درگیر در مناقشه قره باغ را به توقف درگیری ها و نشستن پای میز مذاکره دعوت کرده اند.

انتهای پیام/*
۲
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما