plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۴
کد مطلب : ۱۲۴۰۸

کشف ده‌ها تابوت دو هزار و 500 ساله در مصر

در ادامه کشفیات هیجان‌انگیز سال‌های اخیره‌، بار دیگر دهها تابوت 2500 ساله از میراثث تاریخی مصر توسط باستان شناسان از زیر خاک بیرون آورده شد.
کشف ده‌ها تابوت دو هزار و 500 ساله در مصر
به گزارش ایصال نیوز، باستان شناسان مصری مجموعه‌ای دیگر از گنجینه تابوت‌های کهن را از دل زمین بیرون آوردند؛ مجموعه‌ای که این بار نزدیک هرم پله‌ای جوزر در منطقه سقاره کشف گردید.

این مکان در دوران مصر باستان گورستان شهر منف به شمار می‌رفته است و برخی از کهن‌ترین ساختمان‌های سنگی تاریخ را در خود جای داده است.

کارشناسان پس از کشف یک معبر خاک‌سپاری که به آرامگاهی می‌رسید، توانستند 27 تابوت محافظت شده را بازیابی کنند.گفته می‌شود این تابوت‌های سنگی دربسته 2500 سال پیش دفن شده‌اند.

پیش‌ازاین و در ماه سپتامبر (شهریور) نیز دانشمندان 13 تابوت را در یک چاه 11 متری یافته بودند. سپس، هفته گذشته 14 تابوت دیگر را در یک چاه دیگر پیدا کردند.

نوین العارف سخنگوی وزارت گردشگری و باستان‌ شناسی مصر اعلام کرد که باستان شناسان هنوز دارند روی منشأ این تابوت‌ها تحقیق می‌کنند و پس از رازگشایی از آن‌ها، اطلاعات بیشتر در اختیار همگان قرار داده خواهد شد.

البته این کشف تازه، تنها یکی از کشفیات هیجان‌انگیز سال‌های اخیر است. در سال 2019، 30 تابوت از گورستان الاصاصیف شهر الاقصر بیرون آورده شد که درون هرکدام یک مومیایی بود و اکنون آن‌ها را به موزه بزرگ مصر منتقل کرده‌اند. این موزه در دست ساخت می‌باشد و در نزدیکی هرم بزرگ مصر قرار گرفته است و قرار است هزاران مصنوعات کهن را در خود جای دهد.

کشفیات مهم دیگری نیز به‌تازگی در سقاره انجام شده‌اند. البته تعجبی هم ندارد؛ چرا که مصری‌های باستان این مکان را به مدت 3000 سال به‌عنوان آرامگاه مورد استفاده قرار می‌دادند.

در سال 2019، باستان شناسان یک آرامگاه 4000 ساله و به‌خوبی محافظت شده را در این مکان یافتند. دیوارهای این آرامگاه که گفته می‌شود در زمان حکومت سلسله پنجم مصر بنا شده‌اند، هنوز رنگ‌های چشم‌نواز خود را حفظ کرده‌اند.

با هر کشف تاریخی جدیدی که اعلام می‌شود، ما به شناختن مصری‌های باستان و فرهنگ آن‌ها نزدیک‌تر می‌شویم. بی‌شک با توجه به حجم کشفیاتی که در حال حاضر انجام می‌گیرد و خواهد گرفت، پرده‌های بسیاری از رازهای مصر باستان برداشته خواهد شد.

انتهای پیام/*
۲
مرجع : خبرانلاین
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما