plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۱
کد مطلب : ۱۲۳۹۸
در جلسه شورای اداری استان خراسان‌جنوبی

رئیسی: مشکلات می‌تواند به دست توانای مدیران و نیروهای کارآمد در کشور گشوده شود

«ما می‌توانیم» در همه عرصه‌ها می‌تواند گره‌گشا باشد
رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: رمز گشایش در کشور آن است که با تمام وجود بدانیم که تمام مشکلات در همین کشور و به دستان توانای نیروی‌های کارآمد در کشور قابل حل است. ما مشکل حل نشدنی نداریم و همه را قابل حل می‌دانیم و همه این گره‌ها می‌تواند گشوده شود.
رئیسی: مشکلات می‌تواند به دست توانای مدیران و نیروهای کارآمد در کشور گشوده شود
به گزارش ایصال نیوز، آیت‌الله رییسی، رییس قوه قضاییه، امروز چهارشنبه، طی سخنانی در جلسه شورای اداری استان خراسان جنوبی، با اشاره به دینمداری و فرهنگ دینی بالای مردم استان خراسان جنوبی گفت: شاخص‌ها بیانگر آن است که اخلاق اجتماعی و فرهنگ دینی در استان خراسان جنوبی، بسیار ارتقاء یافته است؛ لذا ضرورت دارد از این فرهنگ دینی صیانت شود و در این امر خطیر، نقش مدیران و مسئولان در فرهنگ‌سازی و الگوسازی برجسته است.

رییس قوه قضاییه با بیان اینکه یکی از بسترهای توسعه‌یافتگی، دینمداری مردم و در صحنه بودن آنان است، گفت: دستگاه‌های متکفل امور فرهنگی اعم از حوزه و دانشگاه در زمینه رصدکردن آسیب‌ها و پیش‌بینی‌ها و پیشگیری‌ها در حوزه فرهنگی مسئولیت جدی دارند.

وی با اشاره به اهمیت موضوع انسجام و وحدت اظهار داشت: انسجام و وحدت، زمینه توسعه‌یافتگی در استان خراسان جنوبی است و در این استان به موضوع وحدت توجه شده است.

وی تصریح کرد: توسعه‌یافتگی در استان خراسان جنوبی و رشد فعالیت‌ها و اقدامات اجتماعی و اقتصادی و فرهنگی در این استان، در گرو انسجام و وحدت است و کارنامه استان خراسان جنوبی در زمینه‌هایی نظیر گسترش راه‌ها و توسعه کشاورزی و افزایش صادرات و ایجاد اشتغال بیانگر توجه مردم و مسئولان استان خراسان جنوبی به مقوله وحدت و انسجام و صرف وقت و تمرکز بر توسعه‌یافتگی بجای مشاجرات بی حاصل است.
 
آیت‌الله رییسی گفت: انجام فعالیت‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و توسعه‌یافتگی در حوزه‌های مختلف استان خراسان جنوبی نیازمند انسجام است و این نکته مهمی است که این استان به آن توجه کرده و در کنار مدیران با کفایت، فعالیت خوب استاندار و فعالیت، تحرک و پویایی مدیران، این انسجام امروز تبدیل به کار می‌شود.

وی ادامه داد: رمز گشایش در کشور آن است که با تمام وجود بدانیم که  تمام مشکلات در همین کشور و به دستان توانای نیروی‌های کارآمد در کشور قابل حل است. ما مشکل حل نشدنی نداریم و هر مشکلی در حوزه مسائل اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و دغدغه‌های مردم و دانشگاهیان و فرهیختگان، همه را قابل حل می‌دانیم و همه این گره‌ها می‌تواند به دست توانای مدیران و نیروهای کارآمد در کشور گشوده شود.

رییس قوه قضاییه تاکید کرد: این «ما می‌توانیم» به عنوان یک شعار می‌تواند در همه عرصه‌ها موثر باشد و بسیاری از بن بست‌ها را بشکند، ما بزرگانی در دفاع مقدس داریم که الگو‌های ما هستند و کار‌هایی در دفاع مقدس انجام دادند که الگوست. سربازان ما در ارتش و سپاه و در جهاد سازندگی کار‌هایی را انجام دادند و گره‌هایی باز کردند در حالیکه ابزار و سلاح چندانی هم در اختیارشان نبود.

وی افزود: در ۳۱ شهریور ۵۹ که جنگ بر مردم ما تحمیل شد، وضع سلاح ما مانند امروز نبود. امروز نیرو‌های مسلح ما و نیروهای دفاعی ما بسیار تقویت شده و ما در منطقه در شرایط بسیار ممتازی هستیم؛ به ویژه وقتی در کنار این تجهیزات، ایمان قرار می‌گیرد، جمهوری اسلامی به عنوان  کشوری مقتدر در سطح جهان می‌تواند خودنمایی کند.

آیت الله رییسی بیان داشت: این اقتداری نیست که فقط ما از آن حرف بزنیم؛ بلکه دنیا به آن اعتقاد دارد و عدد و رقم دستشان است که کشور به چه توانایی‌هایی دست یافته است. این توانایی در آن روز، صِرفا در نیروی انسانی متبلور بود و بسیاری از تجهیزاتی را که امروز در اختیار نیروهای مسلح ما هست، در روزهای آغاز جنگ تحمیلی در دست نداشتیم.

انتهای پیام/*
۲
مرجع : میزان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما