plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۵
کد مطلب : ۱۲۳۳۱

تشدید تدابیر بهداشتی در روسیه همزمان با اوج‌گیری کرونا

آخرین آمار منتشر شده ستاد مبارزه با ویروس کرونا در روسیه حکایت از افزایش شدید همه‌گیری این ویروس در روسیه به ویژه مسکو دارد که همزمان تدابیر و پروتکل های بهداشتی نیز تشدید شده است.
تشدید تدابیر بهداشتی در روسیه همزمان با اوج‌گیری کرونا
به گزارش ایصال نیوز، بر اساس بیانیه روز یکشنبه ستاد مبارزه با ویروس کرونا در روسیه، در شبانه روز گذشته ۱۰ هزار و ۴۹۹ نفر در این کشور به بیماری کرونا مبتلا شده یا آزمایش کرونای آنها مثبت تشخیص داده شده که این تعداد افراد آلوده به ویروس کرونا از ۱۵ ماه می (۲۶ اردیبهشت ماه) به این طرف بی سابقه بوده است.

بر اساس بیانیه ستاد مبارزه با ویروس کرونا در روسیه، شمار افراد مبتلا به کرونا از آغاز شیوع این بیماری در روسیه از مرز یک میلیون و ۲۱۵ هزار نفر گذشت.

رشد شبانه روزی آمار مبتلایان به کرونا در روسیه ۰.۹ درصد اعلام شده است.

*مسکو در صدر مناطق آلوده به ویروس کرونا

بر اساس اطلاعات ستاد مبارزه با بیماری کرونا در روسیه، مسکو در صدر مناطق آلوده به ویروس کرونا در روسیه است. در شبانه روز اخیر در پایتخت ۱۳ میلیون نفری روسیه ۳ هزار و ۳۲۷ نفر به ویروس کرونا آلوده شده یا به این بیماری مبتلا شدند.

این در حالی است که یک روز قبل شمار افراد آلوده به ویروس کرونا در مسکو حدود دو هزار و ۸۳۰ نفر اعلام شده بود.

سن پترزبورگ معروف به پایتخت شمالی روسیه با ۳۹۲ نفر و استان مسکو با ۲۹۶ نفر افراد آلوده به کرونا در شبانه روز اخیر در مکان های دوم و سوم روسیه قرار گرفتند.

در شبانه روز اخیر در روسیه ۱۰۷ نفر بر اثر بیماری کرونا جان خود را ازدست داده اند.

تاکنون ۲۱ هزار و ۳۵۸ نفر در روسیه بر اثر بیماری کووید ۱۹ جان باخته اند که ۱/۷۶ درصد کل افراد مبتلا به این بیماری در روسیه را تشکیل می دهد.

بالاترین آمار مرگ بر اثر کرونا در روسیه در مسکو گزارش شده است و در شبانه روز اخیر در این شهر ۲۹ نفر جان باخته اند.در سن پترزبورگ ۲۵ نفر، اشتان راستف ۹ نفر، استان مسکو ۶ تن و وارونژ هم مرگ ۳ نفر، بر اثر کرونا گزارش شده است.

بر اساس بیانیه ستاد مبارزه با کرونا در روسیه، در زمان حاضر ۲۱۴ هزار و ۵۰۰ نفر در بیمارستان ها و مراکز درمانی روسیه به دلیل ابتلا به کرونا بستری شده اند. در شبانه روز اخیر سه هزار و ۲۸۴ تن بیمار کرونایی بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شده اند و در مجموع این رقم از زمان شیوع کرونا در روسیه ۹۷۹ هزار و ۱۴۳ نفر بوده است.

*افزایش تدابیر پیشگیرانه در برابر کرونا در مسکو و برخی مناطق روسیه

با توجه به تشدید شیوع کرونا، تدابیری برای پیشگیری از گسترش آن در مناطق روسیه اعمال شده است.

بر اساس تصمیم سرگئی سابیانین معاون شهردار مسکو که معاون ستاد مبارزه با بیماری کرونا در روسیه نیز است، افراد بالای سن ۶۵ سال در مسکو تا ۲۸ ماه اکتبر باید در خانه بمانند. البته فعالان داوطلب در مسکو برای کمک به این افراد از جمله خرید دارو و مواد غذایی و مایحتاج زندگی فعالیت می کنند.

شهردار مسکو همچنین دستور تعطیلی مدارس مسکو برای دو هفته را صادر کرد.

بسیاری از دانشگاهها در روسیه و مسکو نیز به صورت مجازی تدریس می کنند و معدود دانشگاهها در این شهر حضوری تدریس می کنند. در ایستگاهها و قطارهای متروی مسکو نیز استفاده از دستکش و ماسک طبی اجباری شده است و افرادی که از این مقررات تخطی کنند از طرف پلیس جلب و محکوم به پرداخت جریمه نقدی می شوند.

همه ادارات دولتی و اکثر فروشگاهها در مسکو و شهرهای دیگر روسیه استفاده از ماسک طبی و دستکش یک بار مصرف را اجباری کرده اند و به افراد فاقد این لوازم خدمات ارائه نمی دهند. در همه سازمان ها و اماکن عمومی روسیه نیز مواد ضدعفونی کننده در اختیار ارباب رجوع قرار می گیرد تا با آن دست‌های خود را ضدعفونی کنند.

شهردار مسکو اعلام کرده است به همه بیماران کرونایی که در مراکز درمانی این شهر بستری شده اند دو داروی ویژه مداوای کرونا که در داروخانه های روسیه به بهای ۱۲ هزار روبل (حدود ۱۶۰ دلار) عرضه می شود، بطور رایگان داده خواهد شد.

مسئولان روسیه امیدوارند با تدابیری که برای پیشگیری از گسترش بیماری کرونا بکار گرفته اند از افزایش شمار افراد آلوده جلوگیری کنند تا امکانات درمانی این کشور که اکنون ۹۰ درصد تخت های بیمارستانی ویژه کرونا را پر کرده است، تکافوی معالجه همه بیماران این کشور را بدهد.

علاوه بر آن در روسیه تاکنون دو واکسن ثبت شده است. واکسن نخست به نام اسپوتنیک -۵ به همه مناطق روسیه انتقال و توزیع شده و واکسیناسیون با آن آغاز شده است و واکسن دوم به نام «اپی واک کرونا» که در مرکز ویروس شناسی و بیوتکنولوژیک «وکتور» در نووسیبیرسک ساخته به تازگی توسط انستیتو فدرال ثبت مالکیت صنایع روسیه، ثبت شده است.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما