plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۱
کد مطلب : ۱۲۲۸۶
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان مطرح کرد

فقدان نقدینگی و گرانی مواد اولیه، مهمترین مشکل تولید کنندگان اصفهان است

تغییرات نرخ ارز فاقد توجیه اقتصادی برای تولیدکنندگان است
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان گفت: مشکلات بانکی، نبود نقدینگی و ناتوانایی در پرداخت قبوض و بیمه و گرانی مواد اولیه بویژه محصولات فولادی و پتروشیمی، مهمترین مشکلات تولیدکنندگان استان است.
فقدان نقدینگی و گرانی مواد اولیه، مهمترین مشکل تولید کنندگان اصفهان است
به گزارش ایصال نیوز از استانداری اصفهان، سیدحسن قاضی عسگر روز چهارشنبه در حاشیه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان در گفت: مواجهه فعالان اقتصادی استان با مشکلات بانکی در زمان حاضر تا حدودی مرتفع شده و روال خاصی پیدا کرده است.

وی تصریح کرد: در زمینه پرداخت حق بیمه کارکنان و کارگران و قبوض انرژی شرکت‌ها و تولید کنندگان نیز اقداماتی انجام شده است تا این روند تسهیل شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان، میزان زیادی از مشکلات بر سر راه تولید در استان را نداشتن وزیر صمت دانست و ابراز خرسندی کرد که با روی کار آمدن علیرضا رزم حسینی وزیر جدید صمت، مقداری از مشکلات تولیدکنندگان کاهش یابد.

وی با اشاره به طرح موضوع ورشکستگی مجموعه "آرد جرعه" بعنوان یکی از موارد پیچیده استان در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید بیان کرد: این شرکت در سال ۹۳ درخواست اعلام ورشکستی کرد اما هنوز اداره امور ورشکستگی در این زمینه تعیین تکلیف نکرده است.

قاضی عسگر اظهار داشت: در این جلسه مقرر شد این شرکت حساب‌های مربوط به خود را با سازمان غله کشور انجام داده و سهمیه‌ای بگیرد و کارخانه را راه بیندازند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان ادامه داد: "شهدینه‌آرا" یک کارخانه با تکنولوژی بسیار به روز با حدود ۷۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری است که اکنون بدلیل تغییر نرخ ارز باید از بازار آزاد اجناس خود را تهیه کنند.

وی این تغییرات نرخ ارز را فاقد توجیه اقتصادی برای کارخانه‌ها و تولیدکنندگان دانست و خاطرنشان کرد: در این جلسه مقرر شد این کارخانه متناسب با مقداری که از تفاله‌های ذرت به دام و طیور می‌دهند تخفیف دریافت کنند.

قاضی عسگر همچنین گفت: گیتی پسند و گروه انتخاب نیز بدلیل مسائل و مشکلات فعلی با کمبود نقدینگی مواجهند و در زمینه پرداخت بیمه کارکنان خود دچار مشکل شده‌اند که به همین منظور پرداخت بیمه این ۲ شرکت تا پایان فروردین سال آتی تقسیط شد.

تشکیل کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استان‌ها یکی از برنامه‌های اقتصادی دولت یازدهم برای خارج کردن واحدهای تولیدی از رکود و حل مسائل و مشکلات آنها در بخش‌های مختلف است.

انتهای پیام/*
۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما