plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۵
کد مطلب : ۱۲۲۶۲
در حاشیه نشست کمیته امنیتی انتظامی ستاد مقابله با کرونا

رحمانی فضلی: افرادی که پروتکل‌های بهداشتی را مراعات نمی‌کنند جریمه می‌شوند

روزانه ۲۰ میلیون ماسک در کشور تولید می‌شود
وزیر کشور با اشاره به اجرای سیاست‌های جدید به منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی، تصریح کرد:  جریمه کردن افرادی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند یکی از سیاست‌های جدید کمیته امنیتی انتظامی ستاد ملی مقابله با کرونا است و تهران به عنوان الگوی ویژه برای اجرای این سیاست مطرح شده است. 
رحمانی فضلی: افرادی که پروتکل‌های بهداشتی را مراعات نمی‌کنند جریمه می‌شوند
به گزارش ایصال نیوز، «عبدالرضا رحمانی‌فضلی» روز چهارشنبه در حاشیه نشست کمیته امنیتی انتظامی ستاد مقابله با کرونا در جمع خبرنگاران یکی از محورهای نشست امروز را بازنگری در نحوه اعمال، اجرا و و نظارت بر پروتکل‌های بهداشتی عنوان و اظهار کرد: گزارش‌های مفصلی ارائه شده و این گزارش‌ها نشان می‌دهد روند نظارت متاسفانه کاهشی بوده و این کاهش اثر خود را بر تعداد مبتلایان، بستری‌شدگان و فوتی‌ها نشان داده است.

وزیر کشور اضافه کرد: مجددا تاکید شد تا ادارات، اصناف، اماکن عمومی و همه مواردی که تاکنون برای آنان پروتکل نوشته شده، زمان‌بندی اجرا و نظارت خود را ظرف یک هفته اعلام کنند و مقرر شد به موارد رعایت پروتکل‌های بهداشتی زیر متوسط، حتما تذکر داده شود. از نهادها خواسته شد برنامه ها را تا رسیدن به نقطه مطلوب ادامه دهند.

رحمانی فضلی درباره ماسک و نحوه تولید و توزیع آن گفت: طبق گزارش‌های ارائه شده ماسک با قیمت هزار تا ۱۳۰۰ تولید و توزیع شده است که البته شبهاتی مبنی بر این ایجاد شد ماسک با این قیمت به راحتی در اختیار مردم نیست. بنابراین قرار شد گزارشی از نحوه ارائه ماسک به مردم در یک ماه اخیر گزارشی داده شود.

وی، وزارت بهداشت و کادر درمانی و داروخانه‌ها و پس از آن حمل و نقل عمومی، مدارس، دانشگاه‌ها و اصناف را اولویت نخست توزیع ماسک عنوان کرد و ادامه داد: ماسک باید به تعداد در اختیار این نهادها و سازمان‌های اعلام شده قرار بگیرد و روزانه ۲۰ میلیون ماسک در کشور تولید می‌شود.

رحمانی فضلی با اشاره به اجرای سیاست‌های جدید به منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی، تصریح کرد:  جریمه کردن افرادی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند یکی از سیاست‌های جدید کمیته امنیتی انتظامی ستاد ملی مقابله با کرونا است و طبق دستورالعملی که امروز نوشته شد، تهران به عنوان الگوی ویژه برای اجرای این سیاست مطرح شده است. 

وی افزود: در صورت تصویب این طرح در ستاد ملی مقابله با کرونا، با روش‌هایی که کمترین مواجهه را با مردم داشته باشیم و بیشترین روش که اقناعی و همراه سازی است، افرادی که پروتکل‌های بهداشتی را مراعات نمی‌کنند جریمه می‌شوند.

وزیر کشور تاکید دیگر جلسه را بازدارندگی، اقناع‌سازی و  همراهی همه مردم دانست و گفت: کمیته اطلاع‌رسانی مکلف شد تا برنامه اجرایی و زمان‌بندی برنامه‌های خود را با توزیع مسوولیت‌ها و وظایف همه دستگاه‌هایی که در امر تبلیغات و اطلاع‌رسانی در رسانه‌ها نقش دارند، تعیین تکلیف کند تا این افراد هم در جلسه حضور یابند و موارد به آنان ابلاغ شود. روند کلی اقداماتی که تاکنون انجام شده قابل قبول است اما رسیدن به نقطه مطلوب برای کاهش بستری و بیماری گام‌های بلندی باقیمانده که باید برداشته شود.

رحمانی فضلی افزود: کرونا محدودیت‌های سختی ایجاد کرده است اما تنها راه غلبه بر آن همراهی و همکاری همه است، برای ادامه همکاری از همه نهادها به ویژه اصناف خواست تا بیشتر همکاری داشته باشند و گفت: از آنجا که مردم بیشترین تعامل و تردد را با اصناف دارند از آنان می‌خواهیم همکاری بیشتری داشته باشند. طبق گزارش ارائه شده ۶۰ درصد اصناف پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کردند که باید دست‌کم به ۸۰ درصد برسد.

انتهای پیام/*
۳
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما