plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۷ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۷
کد مطلب : ۱۲۲۲۷

بازتاب مثبت تجلیل وزارت امور خارجه ایران از آیت الله سیستانی

محمد جواد ظریف وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران نوشت: حضرت آیت الله سیستانی دژ مستحکم عراق و محور امنیت منطقه و ذخیره جهان اسلام است. حسین شریعتمداری امروز دوشنبه در یادداشتی از محضر آیت الله سیستانی عذرخواهی کرد.
بازتاب مثبت تجلیل وزارت امور خارجه ایران از آیت الله سیستانی
به گزارش ایصال نیوز، در پی درج یک مقاله از حسین شریعتمداری در روزنامه کیهان و انتقاد گسترده از این مقاله، امروز دوشنبه محمد جواد ظریف وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در توئیتی به زبان عربی نوشت: حضرت آیت الله سیستانی دژ مستحکم عراق و محور امنیت منطقه و ذخیره جهان اسلام است.

ظریف ادامه داد: ایران از نقش معظم له در بازیابی امنیت در عراق و استقرار آن و صیانت از سیادت عراق و وحدت سرزمینی این کشور و رهایی از نیروهای اشغالگر و برساختن عراق حدید بنا بر خواسته ملت کشور برادر عراق تقدیر می کند.

 همچنین سخنگوی وزارت خارجه ایران در پاسخ به سوالی در ارتباط با مطلب منتشر شده در یکی از روزنامه‌های صبح کشور در ارتباط با مواضع آیت الله سیستانی در دیدار اخیرشان با نماینده سازمان ملل در عراق با اشاره به اهمیت مرجعیت برای مردم ایران و عراق و احترامی که ملت و دولت های دو کشور برای این رکن مهم قائل هستند، خاطر نشان کرد: آیت الله سیستانی نقش بی‌بدیلی در عراق دارد و دارای جایگاه ویژه ای در بین شیعیان هستند.

وی ادامه داد: موضع مطرح شده (در کیهان)  ربطی به ارکان جمهوری اسلامی ایران ندارد، ما برای مرجعیت احترام ویژه‌ای قائل هستیم و طبیعی است که تحمل نمی‌کنیم که به جایگاه مرجعیت خدشه ای وارد و به این جایگاه تخطی شود.

گفتنی است تجلیل وزارت امورخارجه  و دکتر ظریف از نقش مرجعیت بازتاب گسترده ای در رسانه های عراقی از داشته است. 

 همچنین حجة الاسلام والمسلمین مسیح مهاجری در یادداشتی در روزنامه جمهوری اسلامی با عنوان «رهبری معنویِ موفق در عراق» نوشت: اینکه این مرجع دوراندیش (حضرت آیت الله سیستانی)، با تکیه بر نظارت دقیق دستگاه‌های نظارتی خود عراق بر انتخابات با معیارهای بین‌المللی – نه زیرنظر مجامع بین‌المللی – درصدد خلع سلاح آمریکای سلطه‌طلب برآمده، برگ دیگری از شیوه موفق رهبری معنوی ایشان برای نجات عراق از توطئه‌ایست که آمریکا برای این کشور تدارک دیده است. صاحبان قلم و سخن، باید قدر این هوشمندی را بدانند.

غیر از این، هرچه باشد، استفاده نادرست از قلمی است که خدا در قرآن کریم با «ن وَالْقَلَمِ وَمَا یَسْطُرُونَ» از آن سخن گفته است.

امروز دوشنبه همچنین حسین شریعتمداری  در یادداشتی نوشت: برداشت اینجانب از نظر حضرت آیت الله سیستانی با آنچه ایشان فرموده بودند همخوانی نداشته است که به خاطر این خطای ناخواسته از محضر معظم له پوزش می‌خواهم و امید آن که عذر تقصیر اینجانب را بپذیرند.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : شفقنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما