plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۷
کد مطلب : ۱۲۱۵۷

تأکید ترکیه بر دفاع از حقوق خود در مدیترانه شرقی

شورای امنیت ملی ترکیه بر دفاع از حقوق آنکارا در مدیترانه شرقی تاکید کرد.
تأکید ترکیه بر دفاع از حقوق خود در مدیترانه شرقی
به گزارش ایصال نیوز، شورای امنیت ملی ترکیه پس از نشست خود که به ریاست رجب طیب اردوغان، رئيس جمهور کشور در آنکارا برگزار شد، در بیانیه‌ای اعلام کرد: همانند گذشته در راستای حفاظت از حقوق و منافع ملت تُرک گامی به عقب نخواهیم گذشت.

این شورا تاکید کرد که ترکیه از هر راهکار و روش برای استفاده و تقسیم عادلانه منابع طبیعی در منطقه حمایت می‌کند.

در بیانیه شورای امنیت ملی همچنین تاکید شد: گزارش‌هایی مربوط به عملیات موفق ضد تروریستی نیروهای مسلح در داخل و خارج از کشور مورد ارزیابی قرار گرفت. ترکیه به مواضع خود در سوریه و لیبی برای مبارزه با تروریسم و تحقق صلح و ثبات و شکوفایی در این کشورها ادامه می‌دهد .

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: "کشورمان در راستای دفاع از حق و عدالت در تمام مسائل منطقه‌ای و جهانی اعلام می‌کند که رویکردها و اقدامات ما در مدیترانه شرقی در همان چارچوب انجام و از کلیه نهادها و طرف‌های درگیر، به‌ویژه اتحادیه اروپا، خواسته شده که به این موضع اصولی ترکیه و حقوق و منافع جمهوری ترک قبرس شمالی احترام بگذارند".

شورای امنیت ملی ترکیه تاکید کرد: "کشورهایی را که اقدامات مغایر قوانین و معاهدات بین‌المللی مانند تبدیل جزایر غیرنظامی به نظامی را انجام می‌دهند به پیروی از عقل سلیم دعوت می‌کنیم".

این شورای همچنین از جامعه بین‌المللی خواست تا "گام‌های مشخصی علیه گروه‌های تروریستی و غیرقانونی که آزادی و منابع ملت‌های مظلوم را غصب می‌کنند و همچنین حامیان آن‌ها" بردارد.

انتهای پیام/*
۲
مرجع : آناتولی
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما