plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۵
کد مطلب : ۱۲۱۴۴
در آغاز مذاکرات دوجانبه ایران و روسیه

ظریف و لاوروف: تسلیم خواست نامشروع آمریکا نخواهیم شد

ظریف: ایران آماده تبادل زندانیان دو تابعیتی با آمریکا است
وزیر امور خارجه روسیه در دیدار با ظریف با بیان اینکه اوضاع پیرامون برجام متشنج‌تر شده است، عنوان کرد آمریکایی‌ها ایده‌های غیرقابل قبول و غیرقانونی را پیش می‌برند که مورد حمایت هیچ کس در شورای امنیت نیست.
ظریف و لاوروف: تسلیم خواست نامشروع آمریکا نخواهیم شد
به گزارش ایصال نیوز، سرگئی لاوروف در آغاز مذاکرات دوجانبه با ظریف تاکید کرد: رفت و آمدهای پر تعداد در عرصه دیپلماتیک بین دو ‌کشور، از روابط خوب و عمیق تهران و مسکو حکایت دارد.

وزیر امور خارجه روسیه گفت: هر دو کشور در صحنه بین المللی بصورت متحد و با اشتراک نظر کامل پیش می‌روند. برخلاف خواست برخی قدرتها، روابط ایران و روسیه با سرعت در مسیر رشد و ترقی حرکت می‌کند.

وی افزود: اقدامات آمریکا در حقیقت تخریب نقش سازمان ملل و شورای امنیت است.
لاوروف تصریح کرد آمریکا حقی برای فعال کردن سازوکار ماشه ندارد و روسیه زیر بار خواسته نامشروع آمریکا نخواهد رفت.

وزیر امور خارجه کشورمان نیز در این دیدار گفت: نقش روسیه در این شرایط حساس جهانی، بسیار جدی و سازنده بوده و می توان گفت در تاریخ شورای امنیت ماندگار خواهد شد.

ظریف با اشاره به اینکه روسیه و چین قدرتمندانه در برابر اقدامات مغایر با قواعد بین المللی آمریکا ایستادگی کردند، افزود: خواست نامشروع واشنگتن حتی در بین متحدان آمریکا نیز طرفدار ندارد. وی تصریح کرد در هیچ برهه ای از تاریخ روابط ایران و روسیه، سطح مناسبات و همکاری‌ها به این درجه نرسیده بود.

از سوی دیگر، اسپوتنیک با انتشار خبر فوری نوشت: محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران روز پنجشنبه (امروز) در مصاحبه اختصای با این شبکه خبری گفت که ایران آماده تبادل زندانیان دو تابعیتی که در ایران در بازداشت به سر می برند با زندانیان ایرانی که در آمریکا هستند، می باشد.

وزیر خارجه ایران به این نکته اشاره کرد که در حال حاضر ایران هیچ زندانی آمریکایی که تک تابعیتی باشد را در اختیار ندارد.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران روز گذشته (چهارشنبه) در بدو ورود به مسکو در فرودگاه ونوکووا خاطرنشان کرد که برجام از موضوعات محوری مورد گفت وگو بین وزیران خارجه ایران و روسیه خواهد بود.

انتهای پیام/*
۲
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما