plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۱
کد مطلب : ۱۲۱۳۱
در مراسم افتتاح ۴۲۲ طرح در حوزه های ورزش و ‌جوانان و گردشگری

روحانی: آثار بزرگ و سحرانگیز تمدنی ایران باید بیش از پیش به جهانیان نشان داده شود

ورزش و گردشگری دو پایه مهم در تقویت نشاط و سلامت جامعه است
رئیس جمهور ورزش و گردشگری را دو پایه مهم در تقویت نشاط و سلامت جامعه و بسیار حائز اهمیت برشمرد و تاکید کرد که باید از میراث فرهنگی هزاران ساله کشور نه تنها به خوبی حفاظت کنیم بلکه باید با معرفی بیشتر آن، این فرصت برای جهانیان فراهم شود تا با دیدن این آثار بزرگ و سحرانگیز بدانند این ملت دارای چه سوابق مهمی است.
روحانی: آثار بزرگ و سحرانگیز تمدنی ایران باید بیش از پیش به جهانیان نشان داده شود
به گزارش ایصال نیوز از ریاست جمهوری، حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی روز پنجشنبه در مراسم بهره برداری از  ۴۲۲ طرح شامل ۳۳۵ طرح در حوزه ورزش و ‌جوانان و ۸۷ طرح در حوزه گردشگری گفت: هر گردشگری که به قطب‌های گردشگری ما در اصفهان، شیراز، یزد، تبریز و سایر شهرها سر می‌زند واقعا مسحور تمدن ایران عزیز و بزرگ ما می شود و جهانیان می‌بینند که این ملت، ملتی است که بیش از 7هزار سال سابقه تاریخی دارد و آثار تمدنی آن در سرزمین ما آشکار است.

رئیس جمهور تاکید کرد که دولت تدبیر و امید طی 7 سال گذشته حرکت بسیار گسترده ای را برای ثبت آثار تاریخی، بازگرداندن اشیاء تاریخی از کشورهای مختلف در پی موفقیت های بزرگ حقوقی در دادگاه‌های بین‌المللی و همچنین آماده کردن زمینه برای جذب گردشگر داخلی و خارجی انجام داده است.

  دکتر روحانی با اشاره به بخش هایی از گزارش وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: اینکه طی 7 سال گذشته در زمینه ساخت هتل رشد 50 درصدی و در زمینه تخت های هتل ها و مراکز جذب گردشگر خارجی و داخلی رشد 46درصدی داشته ایم و در زمینه جذب گردشگر از 4 میلیون گردشگر به 8 میلیون گردشگر رسیدیم، بسیار آمار ارزشمندی است.

رئیس جمهور ابراز امیدواری کرد که با پایان دوران بیماری کرونا، شاهد توسعه بیش از پیش صنعت گردشگری در کشور باشیم.

دکتر روحانی تقویت ورزش عمومی و ورزش قهرمانی در کشور را نیز از دیگر اولویت های دولت تدبیر و امید طی 7 سال گذشته برشمرد و گفت: ساخت استادیوم‌ها، هتل‌های ورزشی، پیست‌های مورد نیاز، امکانات و تجهیزات لازم برای ارتقاء ورزش کشور، اهتزاز پرچم ایران در مسابقات بین المللی و بردن نام ایران و نشان دادن توان و تکنیک ورزشکاران ما و از اینها مهم‌تر سلامت جوانان و مردم ما بسیار مهم است.

رئیس جمهور به گسترش ورزش بانوان در کشور اشاره کرد و اظهارداشت: من به گسترش ورزش بانوان کشور بسیار افتخار می‌کنم. ورزش بانوان ما نشان می‌دهد تبلیغاتی که علیه ایران در طول سالهای گذشته انجام دادند، تبلیغات ناروا، ناصحیح و نادرستی بوده است.

دکتر روحانی تصریح کرد: اسلام دین آزادی و دینی است که صحنه فعالیت اجتماعی را در چارچوب اخلاق اسلامی برای همه آماده کرده و خانم‌های ما همه جا می‌توانند در علم، در دانش، در فعالیت سیاسی و در فعالیت اجتماعی حضور فعال داشته باشند که نمونه آن در صحنه انتخابات کشور است.

رئیس جمهور گفت: زنان ما در مسابقات بین‌المللی با عفت و حجاب اسلامی خود شرکت می‌کنند، پرچمدار هستند و قهرمان می‌شوند و این برای ما بسیار افتخار است. خانم‌های ما همه جا بحمدالله دوشادوش مردان برای آبادانی کشور تلاش و فعالیت می‌کنند.

در این مراسم دوازده هتل، 17 مجتمع گردشگری و اقامتی، 23 واحد پذیرایی و سفره‌خانه سنتی، 5 طرح تفریحی و سرگرمی و 30 اقامتگاه بوم‌گردی با سرمایه‌گذاری 1068 میلیارد تومان و اشتغالزایی برای 1746 نفر از جمله طرح‌های حوزه گردشگری بود که در استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل، خراسان رضوی، فارس، کرمانشاه، مازندران، گیلان، یزد و تهران با دستور رئیس جمهور افتتاح شد.

همچنین در این مراسم سالن ورزشی سنندج، هتل ورزش گرگان، 4 استادیوم ورزشی در شهرستان‌های سبز‌وار، نیشابور، کازرون و ملایر و همچنین 108 زمین ورزشی و 220 خانه ورزش روستایی در سطح کشور افتتاح شد.

برای اجرای این طرح‌ها و پروژه‌ها در حوزه وزارت ورزش و جوانان، 345 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است.

انتهای پیام/*
۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما