plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۳ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۹
کد مطلب : ۱۲۱۲۱

لغو قوانین حجاب اجباری در عربستان در چارچوب اصلاحات محمد بن سلمان!

وزارت کشور عربستان همزمان با نودمین سال استقلال این کشور با صدور دستورالعملی فوری به مراجع امنیتی و انتظامی، برخورد با زنان بی‌حجاب را از ۲۳ سپتامبر ۲۰۲۰ ممنوع اعلام کرد.
لغو قوانین حجاب اجباری در عربستان در چارچوب اصلاحات محمد بن سلمان!
به گزارش ایصال نیوز، «مناهل العتیبی» زن سعودی که در چند روز گذشته آداب و رسوم عربستان را زیرپا گذاشت و با کشف حجاب، در خیابان های ریاض به گشت و گذار پرداخت.وی تصاویر خود را بدون حجاب، روی حساب شخصی خود در توییتر گذاشت و زیر آن نوشت: دیروز بدون اینکه با هیچ گونه مزاحمتی از سوی نیروهای امنیتی روبرو شوم، در خیابان های ریاض گشتم.

فعالان فضای مجازی در عربستان بر این باورند که اقدام این زن با حمایت مقامات سعودی صورت گرفته است. آنها می گویند که مقامات این کشور از این طریق به دنبال ارزیبابی واکنش جامعه درباره رفع حجاب اجباری و مقدمه چینی برای کشف حجاب زنان در این کشور هستند.

از سوی دیگر همزمان با جشن 90 سالگی استقلال عربستان، به گزارش اسپوتنیک، با صدور دستورالعملی فوری وزارت کشور عربستان به مراجع امنیتی و انتظامی در راستای برنامه اصلاحات ولیعهد سعودی، قانون حجاب اجباری در تمام شهرهای عربستان به جز دو شهر مکه و مدینه لغو و آزادی عمل زنان به رسمیت شناخته شد.

گفتنی است، کاربران و فعالان اجتماعی، لغو رسمی حجاب اجباری در عربستان، را یکی دیگر از اصلاحات بن‌سلمان پس از صدور مجوز رانندگی زنان، سینما و کنسرت‌های موسیقی، می‌دانند و آن را تحسین می‌کنند.

عربستان همچنین در حال رسمیت بخشیدن به عادی سازی رابطه با رژیم صهیونیستی پس از امارات و بحرین است.

انتهای پیام/*
۲
مرجع : شفقنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما