plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۷
کد مطلب : ۱۲۱۰۶
در آیین افتتاح پردیس نوآوری‌های حقوقی و قضایی

رئیسی: تشکیل دولت الکترونیک در جلوگیری از طولانی شدن دادرسی‌ها بسیار موثر است

تسهیل مسائل حقوقی و قضایی شرکت های دانش بنیان
رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: تشکیل دولت الکترونیک در زمینه جلوگیری از طولانی شدن دادرسی‌ها بسیار موثر است چرا که مکاتبات و استعلاماتی که میان مراجع قضایی و بخش‌های مختلف در زمینه رسیدگی به یک پرونده صورت می‌گیرد بعضاً دادرسی‌ها را طولانی می‌کند.
عکس از مصطفی رودکی
عکس از مصطفی رودکی
به گزارش ایصال نیوز، آیت‌الله رییسی در آیین افتتاح پردیس نوآوری‌های حقوقی و قضایی، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، با اشاره به اینکه امام (ره) در دوران دفاع مقدس، امور را به نیرو‌های مبتکر و خلاق جوان واگذار کرد و این جوانان با وجود همه کمبود‌ها و تنگناها، اقدامات نوینی را در عرصه جنگ رقم زدند، گفت: امروز نیز باید از ظرفیت علمی عظیم نیروی جوان و شرکت‌های دانش بنیان برای پیشبرد امور و رفع مشکلات بهره گرفت.

رییس قوه قضاییه، با تاکید بر اینکه شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند مسایل حقوقی و قضایی خود را از طریق دفتری که در زیرمجموعه دستگاه قضایی تاسیس شده، پیگیری کنند، ادامه داد: از سویی دیگر این شرکت‌ها، ظرفیت‌های خود را در ۴۰۰ موضوع شناسایی شده به بخش‌های مختلف قضایی ارائه می‌دهند تا دسترسی به عدالت برای مردم تسهیل و تسریع شود و شفافیت دستگاه قضایی نیز افزایش یابد.

وی ابراز امیدواری کرد: افتتاح پردیس نوآوری‌های حقوقی و قضایی می‌تواند یاری‌رسان دستگاه قضایی در حوزه‌های مختلف ثبت اسناد و املاک، پزشکی قانونی و سازمان زندان‌ها باشد.

رییس قوه قضاییه، پابند الکترونیک را یکی از نمونه‌های موفق اقدام دانش‌بنیان نهادینه و بومی شده در کشور عنوان کرد که بسیاری از امور مربوط به زندانیان را تسهیل کرده است.

آیت‌ الله رییسی با بیان اینکه باید از شرکت‌های دانش بنیان حمایت‌های قانونی، مالی و حقوقی و قضایی شود، گفت: موضوع اعتبارسنجی شرکت‌ها و جلوگیری از تاسیس شرکت‌های صوری که مشکلاتی را برای مردم ایجاد می‌کنند امری بسیار ضروری است که این مهم با افتتاح پردیس نوآوری‌های حقوقی و قضایی تحقق بیشتری می‌یابد.

دولت الکترونیک، موضوع دیگری بود که آیت الله رییسی در اظهارات بر تحقق آن تاکید کرد.

رییس قوه قضاییه گفت: برای تحقق کامل دولت الکترونیک، بخش‌های مختلف کشور باید از امساک اطلاعاتی پرهیز کنند و با رعایت اصول و ضوابط امنیتی اطلاعات خود را با سایر بخش‌ها لینک نمایند.

وی با بیان اینکه تشکیل دولت الکترونیک آنطور که انتظار بود محقق نشده است، ادامه داد: تشکیل دولت الکترونیک در زمینه جلوگیری از طولانی شدن دادرسی‌ها بسیار موثر است، چراکه مکاتبات و استعلاماتی که میان مراجع قضایی و بخش‌های مختلف در زمینه رسیدگی به یک پرونده صورت می‌گیرد بعضاً دادرسی‌ها را طولانی می‌کند.

باقر ذوالقدر معاون راهبردی قوه قضاییه نیز در آیین افتتاح پردیس نوآوری‌های حقوقی و قضایی گفت: پردیس نوآوری‌های حقوقی و قضایی با هدف رفع مسایل و مشکلات حقوقی و قضایی شرکت‌های دانش بنیان و استفاده از ظرفیت‌های این شرکت‌ها در بخش‌های مختلف قضایی راه اندازی شده است.
 
معاون راهبردی قوه قضاییه تاکید کرد: حفاظت از مالکیت معنوی شرکت‌های دانش بنیان، نظام ارزشگذاری و اعتبارسنجی این شرکت ها، رفع موانع در ثبت آن‌ها و داوری میان شرکت‌های دانش بنیان در صورت بروز اختلاف مابین آن‌ها با استقرار واحد تخصصی از شورای حل اختلاف از عمده ماموریت‌های پردیس نوآوری حقوقی و قضایی است.

گفتنی است، در جریان افتتاح پردیس نوآوری‌های حقوقی و قضایی، با حضور آیت الله رییسی تفاهم نامه همکاری میان معاونت راهبردی قوه قضاییه و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و صندوق و نوآوری و شکوفایی برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و تیم‌های استارتاپی و استفاده از خدمات آن‌ها در بخش‌های مختلف قضایی منعقد شد.

انتهای پیام/*
۳
مرجع : میزان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما