plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱ مهر ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۹
کد مطلب : ۱۲۰۷۸

اسپانیا برای مهار شیوع مجدد کرونا از ارتش کمک خواست

رئیس دولت محلی مادرید روز دوشنبه ۲۱ سپتامبر (۳۱ شهریور) از ارتش این کشور برای مقابله با شیوع مجدد ویروس کرونا درخواست کمک کرد. برخی کارشناسان معتقدند که ارزیابی عجولانه دولت اسپانیا و لغو زودهنگام سختگیری ها به خاطر مسائل اقتصادی، باعث شیوع مجدد کرونا شد.
اسپانیا برای مهار شیوع مجدد کرونا از ارتش کمک خواست
به گزارش ایصال نیوز، با شدت یافتن شمار مبتلایان به بیماری کووید-۱۹در اسپانیا، مقامات در برخی نقاط پایتخت دستور قرنطینه را صادر کرده‌اند، امری که باعث بروز اعتراضات خیابانی در آخر هفته گذشته شده است.

ایزابل دیاز، رئیس منطقه مادرید گفت: «ما برای ضدعفونی کردن به کمک ارتش، پلیس محلی و نیروهای حافظ نظم نیاز داریم.»

وی همچنین تقاضا کرده است بیمارستان‌های صحرایی، که با موج اول کرونا برپا شده و بعد از فروکش کردن شیوع بیماری برچیده شده بودند، بار دیگر در محل‌های از پیش تعیین شده استقرار یابند.

تصمیم دولت مادرید برای قرنطینه‌ی مناطقی شامل ۸۵۰ هزار نفر جمعیت خشم گروهی از ساکنان را در پی داشته است. آن‌ها به تبعیض در انتخاب محله‌ها معترض‌اند.
دولت می‌گوید این مناطق را از آن رو انتخاب کرده است که از نرخ ابتلای هزار نفر در هر ۱۰۰ هزار نفر فراتر رفته‌اند.

در زمان اوج فاز نخست کرونا در اسپانیا در ماه‌های مارس و آوریل، که با ابتلای بیش از ۱۰ هزار نفر در روز همراه شده بود، هزاران تن از نیروهای نظامی این کشور برای اعمال قوانین و مقررات قرنطینه در شهرها مستقر شده بودند.

اسپانیا از اواسط ماه مارس قوانین سختگیرانه‌ای را به منظور مقابله با شیوع ویروس کرونا در پیش گرفت که بر مبنای آن مردم این کشور تنها برای خرید مواد غذایی، مراجعه به پزشک، قدم زدن کوتاه با سگ‌های خود در بیرون از خانه و یا کار کردن در شرایطی که نمی‌توانند از راه دور کار کنند، مجوز خروج از خانه‌های خود را داشتند.

دولت مادرید از روز ۲۱ ژوئن قوانین سخت‌گیرانه خود را به طور مرحله‌ای برداشت. با این حال اکنون با افزایش شمار مبتلایان ناچار شده است مجددا قوانین محدودیت‌زا را وضع کند.

تا کنون در اسپانیا حدود ۶۷۰ هزار نفر به بیماری کووید-۱۹ مبتلا شده‌اند که از این تعداد بیش از ۳۰ هزار تن جان باخته‌اند.

برخی کارشناسان معتقدند که دولت به خاطر مسائل اقتصادی، در برداشتن سخت‌گیری‌ها عجله کرد و در نتیجه از هفته اول ژوئیه، ویروس دوباره به سرعت رو به گسترش گذاشت و شمار مبتلایان به شدت افزایش یافت.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : یورونیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما