plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۶:۳۴
کد مطلب : ۱۲۰۶۱

شیوع مجدد کرونا در اروپا

وزارت بهداشت فرانسه در حالی از شناسایی موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا خبر داده که شمار مبتلایان کووید-19 در سطح جهان از ۳۱ میلیون نفر فراتر رفته است. معترضان در انگلیس و آلمان علیه محدودیت‌های کرونایی شعار دادند!
شیوع مجدد کرونا در اروپا
به گزارش ایصال نیوز. روند افزایشی شیوع مجدد کرونا در اروپا باردیگر علاوه بر تشدید مقررات بهداشتی موجی از نگرانی و ترس از آینده را در میان اروپایی ها برانگیخته است. براساس آمار وزارت بهداشت فرانسه طی ۲۴ ساعت، ۱۳ هزار و ۲۱۵ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در این کشور شناسایی شدند. این در حالی است که آمار مرگ و میر بر اثر ابتلا به ویروس جدید کرونا در فرانسه نیز طی ۲۴ ساعت به ۱۲۳ نفر رسیده است.

مقامات فرانسه اعلام کرده اند که به زودی محدودیت های جدیدی را در شهرهای لیون و نیس به دلیل افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا وضع خواهند کرد.

پیش بینی می شود که این محدودیت ها مشابه تصمیم هایی باشد که هفته گذشته برای شهرهای بوردو و مارسی گرفته شد. ممنوعیت گردهمایی با مشارکت بیش از ۱۰ نفر، لغو رویدادهای ورزشی و فرهنگی یا وضع محدودیت برای شمار شرکت کنندگان در این رویدادها و کاهش ساعت کار شبانه بارها و کافه‌ها از جمله محدودیت هایی است که در شهرهای بوردو و مارسی به اجرا درآمده است.

نظیر چنین محدودیتی در شهر نیس در جنوب فرانسه هم اعلام شده و مقام‌های شهر لیون نیز از روز شنبه محدودیت‌های کرونایی بیشتری را برای این سومین شهر بزرگ فرانسه اعلام کردند.

از سوی دیگر برونو لومر، وزیر اقتصاد فرانسه جمعه شب در صفحه توئیتر خود نوشت که نتیجه آزمایش ابتلایش به ویروس کرونا مثبت بوده است. وی گفته که خود را قرنطینه کرده است اما علائم ابتلا به بیماری کووید ۱۹ را ندارد و به کار خود ادامه خواهد داد.

برونو لومر اولین وزیر دولت فرانسه نیست که به کرونا مبتلا می‌شود. در جریان موج اول شیوع ویروس کرونا در فرانسه، فرانک ریستر، وزیر وقت فرهنگ این کشور نیز به ویروس کرونا مبتلا شده بود.

گفتنی است، در حالی که مدارس اروپا با نادیده گرفتن توصیه سازمان جهانی بهداشت به عدم آغاز سال تحصیلی در تاریخ معمول در هفته‌های اخیر در کشورهای قاره سبز بازگشایی شده است، آمار ارائه شده از شیوع پراکنده ویروس کرونا در برخی مدارس و مراکز آموزشی در گوشه و کنار این قاره، نگرانی‌ها از افزایش مبتلایان به این بیماری را تشدید کرده است.

به دنبال بازگشایی مدارس اسپانیا در هاله ای از تردیدها و سردرگمی‌ها، شیوع پراکنده ویروس کرونا در بیش از ۲۰۰ مرکز آموزشی ایالت‌های این کشور منجر به قرنطینه کلاس‌های درس و در برخی موارد تعطیلی مدارس شده است.

از سوی دیگر، معترضان به اعمال محدودیت‌های کرونایی در آلمان در شهر دوسلدورف جمع شدند و اعتراض خود را بیان کردند اما برگزارکنندگان این تجمع نتوانستند به هدف ۵۰ هزار نفری خود برسند. هزاران نفر در غرب آلمان با حمل پلاکاردهایی که روی آن نوشته بود «پایان وحشت، ویروس کرونا دروغ است» نسبت به محدودیت‌های وضع شده برای مقابله با ویروس کرونا اعتراض کردند.

برگزارکنندگان این تجمع انتظار داشتند که حداکثر ۵۰ هزار نفر در آن شرکت کنند اما پلیس آلمان تعداد حاضران را حدود ۱۰ هزار نفر برآورد کرد.

*نخست وزیر بریتانیا: موج دوم کرونا غیرقابل اجتناب است

در انگلیس نیز صدها تن از مخالفان محدودیت‌هایی کرونایی روز شنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ به رغم افزایش قابل توجه آمار مبتلایان به بیماری کووید-۱۹، دستورالعمل‌های بهداشتی و هشدار پلیس این کشور در میدان مشهور ترافلگار لندن تجمع کردند.

با جهش چشمگیر آمار مبتلایان به کرونا در انگلیس، دولت این کشور روز یکشنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۹ مجازات سنگینی را در راستای مهار این ویروس وضع کرد که براساس آن افرادی که مقررات قرنطینه را نقض ‌کنند تا ۱۰ هزار پوند جریمه شوند.

این مقررات در حالی به اجرا گذاشته می‌شود که بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس اذعان کرده که موج دوم فراگیری کرونا به انگلیس رسیده و گمانه‌زنی‌ها درباره اعمال قرنطینه سراسری در این کشور بالا گرفته است.

براساس آمار رسمی وزارت بهداشت انگلیس در ۲۴ ساعت گذشته ۴ هزار و ۴۲۲ نفر دیگر در این کشور به کرونا مبتلا شده و ۲۷ نفر زندگی خود را از دست داده‌اند.

شمار مبتلایان روزانه به ویروس کرونا در بریتانیا به شش هزار نفر رسیده است. این در حالی است که تعداد بیمارانی که بر اثر بروز علائم بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان‌های این کشور بستری می‌شوند نیز رو به افزایش است. بریتانیا در جریان موج اول شیوع ویروس کرونا بالاترین آمار مرگ و میر را در میان کشورهای اروپایی داشت. نزدیک به ۴۲ هزار نفر در این کشور بر اثر ابتلا به کووید۱۹ جان خود را از دست دادند.

*محدودیت‌های جدید در اسپانیا

دولت اسپانیا نیز همزمان با افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در نظر دارد محدودیت‌های تازه‌ای را طی روزهای آینده در برخی مناطق به اجرا بگذارد. همه‌گیری بیماری کووید۱۹ در مادرید، پایتخت این کشور بیش از دیگر مناطق نگرانی مسئولان اسپانیایی را به دنبال داشته است. یک سوم از موارد ابتلا به ویروس کرونا در اسپانیا طی هفته‌های گذشته در مادرید به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/* 
۱
مرجع : یورونیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما