plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۷
کد مطلب : ۱۲۰۵۷

دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس با وزیر خارجه قطر دیدار کرد

دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس در سفری به دوحه پایتخت قطر با وزیر خارجه این کشور دیدار کرد. وزیر خارجه آمریکا یکشنبه در سخنانی مدعی شد که به دلیل تهدید ایران،‌ کشورهای عربی را قانع کرده که برای تضمین امنیت‌شان با رژیم صهیونیستی همکاری کنند.
دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس با وزیر خارجه قطر دیدار کرد
به گزارش ایصال نیوز، «نایف فلاح الحجرف» دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس امروز یکشنبه با «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر خارجه قطر دیدار کرد. در این دیدار دیدگاه‌های مربوط به اوضاع شورای همکاری خلیج فارس و مسائل دارای اهتمام مشترک بررسی شد.

طبق گزارش شبکه الجزیره، سفر ناگهانی الحجرف به قطر در حالی است که همزمان با امضای توافقنامه‌های سازش بین امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی، اخباری نیز در رسانه‌ها درباره احتمال حل بحران در روابط قطر با چهار کشور عربی (مصر، عربستان، امارات و بحرین) منتشر شده است.

دوشنبه گذشته «لؤلؤه الخاطر» سخنگوی وزارت خارجه قطر در مصاحبه با خبرگزاری بلومبرگ گفت که در آینده نزدیک پیشرفتی در خصوص پایان دادن به محاصره قطر توسط کشورهای مذکور حاصل خواهد شد.

وی در عین حال تأکید کرد که تلاش‌های مربوط به حل این بحران با حمایت کویت به نتیجه خاصی نرسیده است و ممکن است طی هفته‌های آینده اتفاق جدیدی رخ دهد.

عربستان، امارات، بحرین و مصر از ژوئن ۲۰۱۷ به بهانه حمایت قطر از تروریسم روابط خود با این کشور را قطع کرده و تمامی گذرگاه‌های زمینی، دریایی و هوایی را به روی آن بسته‌اند.

گفتنی است، در همین راستا، «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا نیز روز یکشنبه به تلاش دولت این کشور برای قانع کردن کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس برای سازش با رژیم صهیونیستی اشاره کرد. وی در سخنانی مدعی شد: «ترامپ درک کرد که ایران تهدیدی در منطقه به شمار می‌آید و به همین دلیل کشورها در خلیج (فارس) را قانع کردیم که برای تضمین امنیتشان با اسرائیل همکاری کنند.»

وزیر خارجه آمریکا اضافه کرد: «کشورهای بیشتری اسرائیل را برسمیت خواهند شناخت و با آن همکاری تجاری خواهند داشت.»

انتهای پیام/*
۱
مرجع : فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما