plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۳
کد مطلب : ۱۲۰۱۴
اصفهان همچنان در وضعیت قرمز

آمار مبتلایان کرونایی در اصفهان رو به افزایش است

مردم پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اعلام آخرین آمار مبتلایان به کرونا گفت در طی ۲۴ ساعت گذشته مجموعا 44 نفر فوتی مشکوک و مثبت قطعی به کرونا در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی ثبت شده است. پیکر یکی دیگر از پزشکان مدافع سلامت از مقابل بیمارستان الزهرا (س) تشییع شد.
آمار مبتلایان کرونایی در اصفهان رو به افزایش است
به گزارش ایصال نیوز، آرش نجیمی با اشاره به آمار بیماران جدید مبتلا به ویروس کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته، تا روز پنجشنبه، اظهار کرد: تعداد ۲۱۵ مورد بیمار جدید از افراد مشکوک به کرونا ویروس به جز شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل با علائم بالینی در بیمارستان‌ها بستری شدند.

وی اضافه کرد: در همین زمان تعداد ۱۱۷ نفر از بیماران مبتلا به کرونا که در ۲۲ مرکز درمانی و بیمارستان‌های استان به جز کاشان و آران و بیدگل تحت مراقبت بودند با بهتر شدن وضعیت عمومی‌شان ترخیص شدند و لازم است که در قرنطینه دوره نقاهت بیماری را بگذرانند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان که آمار مبتلایان به کرونا را در روز گذشته ۱۶۰ نفر اعلام کرده بود، تصریح کرد: اکنون تعداد کل بیمارانی که در شهرستان‌های استان به جز کاشان و آران و بیدگل با تشخیص کرونا بستری هستند هزار و ۱۹۹ نفر است که از این تعداد ۱۹۶ نفر وضعیت وخیم‌تری دارند و در بخش مراقبت‌های ویژه و آی سی یوهای مراکز درمانی در حال دریافت خدمات درمانی هستند.

نجیمی در خصوص اینکه در حال حاضر، بیمارستان‌های الزهرا، خورشید و عیسی بن مریم مرجع بستری بیماران کرونا است، خاطرنشان کرد: در طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۵ نفر بیمار فوتی مشکوک به کرونا ویروس و ۱۸ نفر فوتی مثبت قطعی به بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی را داشته‌ایم.

*روند افزایشی ابتلا به کرونا در استان اصفهان

از سوی دیگر، به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز اصفهان؛ بهروز کلیدری معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی اصفهان در حاشیه نشست خبری چهارشنبه با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته،۹۰۰ بیمارمبتلا به کرونا در استان اصفهان (به جز کاشان و آران و بیدگل) شناسایی شده اند گفت:از این تعداد ۱۵۰ بیمار در مراکز درمانی استان اصفهان بستری شدند.

بهروز کلیدری افزود: در ۱۰ روز گذشته، سیر ابتلا به بیماری کرونا در استان اصفهان روند چشمگیر صعودی داشته و روزانه شاهد فوت ۱۵ تا ۲۰ نفری مبتلایان به کرونا در استان هستیم.

وی اضافه کرد: هم اکنون هزار و ۱۵۰ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان اصفهان (به جز کاشان و آران و بیدگل) بستری اند که افزون بر ۱۸۰ نفر آن‌ها در بخش مراقبت‌های ویژه و ۱۰۰ نفر هم ویژه با دستگاه تنفسی در حال مداوا هستند.

کلیدری با ابراز نگرانی از تکمیل تخت‌های بیمارستانی ویژه بیماران کرونایی در استان اصفهان گفت:هم اکنون بیش از نیمی از تخت‌های مرکز آموزشی، درمانی الزهرا اصفهان به بیماران کرونایی اختصاص یافته که به احتمال زیادباتوجه به روندموجود در ۱ تا ۲ هفته آینده همه ظرفیت بیمارستان برای این منظور اختصاص می‌یابد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی اصفهان افزود: هم اکنون در اصفهان، بیمارستان‌های الزهرا و عیسی بن مریم، به طور کامل و بخش‌هایی از بیمارستان‌های شریعتی، غرضی، عسگریه و میلاد برای بستری مبتلایان به کرونا اختصاص یافته است.

کلیدری با اشاره به اینکه ۲۰ تا۲۵ درصد ظرفیت بیمارستان‌ها در شهرستان‌ها برای بستری بیماران کرونایی در نظر گرفته شده است گفت:هم اکنون ظرفیت پذیرش بیمارستان‌های شفاکلیشاد فلاورجان، شهید اشرفی خمینی شهر و صاحب الزمان شهرضا برای بستری کرونایی‌ها تکمیل است. 

*تشییع پیکر یکی دیگر از مدافعان سلامت در اصفهان

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، دکتر سید حسن ابن شهیدی ، متخصص قلب و عروق پزشک مدافع سلامت اصفهان پس از دو هفته جدال با کرونا ۲۵ شهریور در بیمارستان الزهرا (س) جان خود را از دست داد. آرش نجیمی گفت: وی از پزشکان بازنشسته تامین اجتماعی استان اصفهان بود که در مطب و بیمارستان‌های خصوصی فعالیت می‌کرد.

پیش از این در ۱۴ شهریورماه، دکتر سید محمود نوریان متخصص مغز و اعصاب، سومین پزشک مدافع سلامت اصفهان بر اثر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان الزهرا (س) فوت کرد. سعید حقیقی و سید محمد موسوی از پزشکان مدافع سلامت اصفهان نیز بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : صداوسیما
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما